رهبر انقلاب در ديدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان:

غزه وجدان بشري را به حركت درآورد

۱۴۰۲/۰۸/۱۰ - ۲۳:۵۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۰۲۷۴
غزه وجدان بشري را به حركت درآورد

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان، با ريشه‌يابي دشمني ديرينه امريكا با ملت ايران، فاجعه‌آفريني صهيونيست‌ها و امريكايي‌ها در غزه را در تاريخ بي‌سابقه خواندند .

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان، با ريشه‌يابي دشمني ديرينه امريكا با ملت ايران، فاجعه‌آفريني صهيونيست‌ها و امريكايي‌ها در غزه را در تاريخ بي‌سابقه خواندند .
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ضربات تحقيركننده‌اي كه صبر و ايستادگي مردم غزه به آبرو و حيثيت رژيم غاصب جعلي و حاميان مستكبرش وارد آورده، گفتند: اگر كمك‌هاي همه‌جانبه امريكا نباشد، رژيم صهيونيستي در عرض چند روز فلج خواهد شد. دنياي اسلام هم بايد با قطع همكاري اقتصادي با رژيم صهيونيستي، عليه اين رژيم بسيج شود و با صداي رسا و پافشاري بر «قطع فوري بمباران و جنايت‌آفريني در غزه»، به وظايف مهم خود در اين رويارويي جبهه حق با جبهه باطل عمل كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به تكيه صهيونيست‌ها به كمك‌هاي امريكا افزودند: اگر حمايت امريكا و پشتيباني تسليحاتي آن نبود، دولت فاسد، جعلي و دروغين صهيونيستي در همان هفته اول از بين رفته بود، بنابراين فاجعه‌آفريني امروز صهيونيست‌ها در غزه به كمك و در واقع به دست امريكايي‌ها است. رهبر انقلاب كشتار چهار هزار كودك در ظرف سه هفته را جنايتي بي‌سابقه در تاريخ خواندند و با تأكيد بر هوشياري امت اسلامي در قبال حوادث غزه كه در واقع ميدان تقابل «حق و باطل» و «ايمان و استكبار» است، گفتند: قدرت استكبار با بمب و فشار نظامي و فاجعه و جنايت پيش مي‌آيد اما قدرت ايمان، به توفيق الهي بر همه اينها غلبه خواهد كرد.
ايشان در تبيين دستاوردهاي صبر و ايستادگي مردم غزه گفتند: دل‌هاي ما به خاطر مصائب مردم فلسطين و به خصوص غزه خون است اما با نگاه عميق به صحنه معلوم مي‌شود پيروز اين ميدان مردم غزه و فلسطين هستند كه توانستند كارهاي بزرگي انجام دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، كنار رفتن نقاب دروغين حقوق بشر از چهره غربي‌ها و رسوا شدن آنها را از جمله آثار صبر و ايستادگي و تسليم نشدن مردم غزه دانستند و افزودند: مردم غزه با صبر خود، وجدان بشري را به حركت درآوردند. مي‌بينيد امروز جمعيت‌هاي انبوه حتي در خيابان‌هاي امريكا و كشورهاي غربي، عليه اسراييل و در موارد زيادي عليه امريكا شعار مي‌دهند. رهبر انقلاب سخنان برخي منابع غربي همچون ساماندهي اجتماعات حمايت از فلسطين در انگليس به وسيله ايران را ناشي از بي‌آبرويي غيرقابل علاج آنها خواندند و با كنايه به اينگونه تحليل‌هاي مضحك گفتند: لابد اين اجتماعات كار بسيج لندن و بسيج پاريس است!
ايشان با اشاره به رسوا شدن دروغگويان جهان، تروريست خواندن مبارزان فلسطيني را نشانه بي‌شرمي واقعي سياستمداران و رسانه‌هاي غربي خواندند و اين سوال را مطرح كردند: آيا كسي كه از خانه و ميهن خود دفاع مي‌كند، تروريست است؟ آيا فرانسوي‌هايي كه در جنگ جهاني دوم در پاريس با آلماني‌ها مبارزه كردند، تروريست بودند؟ چطور آنها مبارز و مايه افتخار فرانسه هستند اما جوانان جهاد و حماس تروريست؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درس بزرگ توفان الاقصي را غلبه گروهي اندك و با تداركات و امكانات كم اما با ايمان و عزم راسخ بر دشمن خواندند و گفتند: اين گروه با ايمان توانست محصول سال‌ها تلاش جنايتكارانه دشمن را در ظرف چند ساعت دود كند و به هوا بفرستد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: فلسطيني‌ها همچنين رژيم غاصب و دولت‌هاي مستكبر پشتيبان آن را با عمل و شجاعت خود و امروز با صبر خود تحقير كرده‌اند.
ايشان با اشاره به توقع مضاعف از دنياي اسلام در مقابل جنايت‌هاي رژيم اشغالگر، گفتند: دولت‌هاي اسلامي اگر امروز به فلسطين كمك نكنند، دشمن فلسطين را كه در واقع دشمن اسلام و انسانيت است تقويت كرده‌اند و فردا همين خطر خود آنها را تهديد خواهد كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر لزوم بسيج دنياي اسلام، پافشاري دولت‌هاي اسلامي بر قطع فوري جنايات و بمباران‌ها در غزه را ضروري خواندند و از اين دولت‌ها خواستند راه صدور نفت و ارزاق به رژيم صهيونيستي را مسدود و با آن رژيم همكاري اقتصادي نكنند و در همه مجامع جهاني، صريح، بدون لكنت و دوپهلوگويي و با صداي بلند جنايات و فجايع رژيم غاصب را محكوم كنند. رهبر انقلاب با تأكيد مجدد بر غيرقابل جبران بودن ضربه وارد شده بر رژيم صهيونيستي و اذعان عوامل رژيم غاصب به اين جبران‌ناپذيري گفتند: رژيم اشغالگر به حدي درمانده و متحير و سردرگم است كه به مردمش هم دروغ مي‌گويد، مانند اظهار نگراني درباره اسراي خود كه يك دروغ است چرا كه بر اثر بمباران‌ها ممكن است اسراي خودشان هم نابود شوند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دنياي اسلام را به توجه به اين واقعيت فراخواندند كه آن كسي كه در مقابل اسلام و ملت مظلوم فلسطين ايستاده، فقط رژيم صهيونيستي نيست بلكه امريكا، فرانسه و انگليس نيز هستند و مسلمانان نبايد اين واقعيت را در معادلات، معاملات و تحليل‌هاي خود فراموش كنند و از ياد ببرند.
ايشان با استناد به قرآن كريم كه «بي‌شك وعده الهي حق است و كساني كه به آن يقين ندارند، با منفي‌بافي‌هاي خود شما را متزلزل و سست نكنند»، تأكيد كردند: ان‌شاءالله پيروزي نه چندان دور با فلسطين و مردم آن خواهد بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به ۳ مناسبت ۱۳ آبان، گفتند: امريكايي‌ها در دو مناسبت به ملت ايران ضربه زدند؛ در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ كه پس از خروش امام خميني در مخالفت شديد با مصوبه خفت‌بار كاپيتولاسيون، يعني «مصونيت امريكايي‌ها در ايران از پيگيري قضايي هرگونه جرم و جنايت»، ايشان را تبعيد كردند و در ۱۳ آبان ۵۷ كه رژيم دست‌نشانده امريكا در ايران، جمعي از دانش‌آموزان را در مقابل دانشگاه تهران به خاك و خون كشيد. ايشان افزودند: اما در مناسبت سوم يعني تسخير سفارت امريكا به دست دانشجويان، ملت ايران به امريكا ضربه زد و با افشاي اسرار و اسناد پنهان سفارت، آبروي امريكا را در جهان برد. رهبر انقلاب با تأكيد بر اكتفا نكردن نسل جوان به احساسات و تلاش براي شناخت و تحليل مسائل مختلف، افزودند: بايد درباره اصل انقلاب، دفاع مقدس، مسائل گوناگون دهه ۶۰، واگرايي‌هاي دهه ۷۰ و حوادث گوناگون دهه ۸۰ و ۹۰ تحليل و ارزيابي صحيح داشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به ريشه‌يابي و تحليل مستند مساله مهم علت دشمني امريكا با ملت ايران پرداختند. ايشان گفتند: امريكايي‌ها و كساني‌كه ساده‌لوحانه يا با انگيزه‌هاي ديگر حرف‌هاي آنان را تكرار مي‌كنند، مي‌گويند خصومت و توطئه‌هاي امريكا پس از تسخير سفارت اين كشور شروع شد اما اين ادعا كاملا دروغ است؛ چرا كه واقعيات تاريخي نشان مي‌دهد خصومت امريكايي‌ها با ملت ايران، ۲۶ سال قبل از تسخير سفارت يعني از كودتاي ظالمانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ عليه دولت ملي دكتر مصدق، شروع شده است.
رهبر انقلاب همچنين با استناد به اسناد سفارت امريكا گفتند: اين اسناد نشان مي‌دهد كه سفارت امريكا از روزهاي اول پيروزي انقلاب يعني ده ماه قبل از تسخير سفارت، مركز توطئه و جاسوسي، طرح‌ريزي كودتا و جنگ داخلي و مديريت رسانه‌هاي ضدانقلاب بوده است؛ بنابراين دشمني‌هاي امريكا با ملت ايران علت ديگري دارد. ايشان براي ريشه‌يابي مستند اين خصومت‌ها، به نفوذ انگليسي‌ها در دوره قاجار اشاره كردند و گفتند: انگليسي‌ها مي‌خواستند با مدل استعمار هند، ابتدا بر مراكز و منابع اقتصادي ايران مسلط شوند و سپس عرصه سياسي و حاكميت را در اختيار بگيرند. رهبر انقلاب «قرارداد انحصار كشت، خريد و فروش تنباكو» و «قرارداد وثوق‌الدوله» را دو نمونه از تلاش‌هاي انگليسي‌ها براي تسلط بر منابع اقتصادي ايران برشمردند و گفتند: اين دو حركت با هوشياري علما و حمايت مردم به جايي نرسيد و انگليسي‌ها با به حاكميت رساندن يك قزاق بسيار بي‌رحم، گستاخ، بي‌سواد، لات‌منش و بي‌ايمان به نام رضاخان، كنترل ايران را در دست گرفتند و رضاخان هم با منكوب كردن علما و مرعوب كردن شديد ملت، اهداف آنها را محقق كرد كه در اين مسير، عده‌اي روشنفكر غرب‌زده يا وابسته هم با رنگ‌ روغن زدن به حكومت پليد او، در جناياتش شريك شدند. رهبر انقلاب با اشاره به اقدام انگليسي‌ها در جايگزين كردن پسر رضاخان در جنگ دوم جهاني و سپس افول قدرت انگليس در اواسط دهه ۲۰ شمسي و جايگزيني تدريجي امريكا به جاي اين كشور، گفتند: امريكايي‌ها در ابتدا با پرهيز از داعيه‌هاي استعماري، چهره‌اي ملايم از خود نشان دادند اما وقتي تلاش دولت مصدق را براي غيروابسته‌كردن ايران ديدند، نقاب ملايمت را كنار گذاشتند و با كودتاي ۲۸ مرداد، مقدرات كشور را عملا در دست گرفتند و ايران را كاملا به‌ خود وابسته كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آثار شوم تسلط امريكا در ايران، از جمله باز كردن پاي رژيم صهيونيستي به كشور، تشكيل ساواك مخوف، اعزام چندده‌هزار مستشار با هزينه ملت ايران براي تسلط بر همه امور نظامي، اشاعه فساد برنامه‌ريزي شده براي بي‌خاصيت كردن نسل جوان، عقب‌نگه‌داشتن علمي ايران و تبعيض طبقاتي هولناك، گفتند: امريكايي‌ها حتي در روزهاي اوج‌گيري انقلاب با اعزام «ژنرال هايزر» به فكر كودتا و قتل‌عام ملت، به‌پاخاسته بودند اما عزم راسخ امام و ايستادگي ملت، اين توطئه را هم خنثي كرد و ژنرال امريكايي با ناكامي در قتل عام ملت ايران مجبور به بازگشت شد اما امريكايي‌ها امروز هم همان هدف و كار را در غزه انجام مي‌دهند.
رهبر انقلاب در جمع‌بندي اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: مرگ بر امريكا يك شعار نيست؛ يك خط‌مشي است كه از دل توطئه‌ها و دشمني‌هاي بي‌پايان امريكا با ملت ايران در طول ۷ دهه گذشته نشأت گرفته است.
در ابتداي اين ديدار سه تن از دانش‌آموزان و دانشجويان، سركار خانم «مبينا شِكرلب» به نمايندگي از مجلس دانش‌آموزي كشور و آقايان «عباده عزت امين» دانشجوي فلسطيني محصل در ايران و «برهان دليلي‌فر» نماينده تشكل‌هاي دانشجويي به بيان نكاتي درخصوص مسائل كشور و حوادث غزه پرداختند.

ارسال نظر