فانی به جای استیضاح، باید تشویق شود

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۷۴

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش‌وپرورش در مدت 20ماه گذشته گفت: دکتر فانی به جای استیضاح باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرد.

اسحاق جهانگیری در کنگره پرسش مهر پانزدهم که روز گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: در مقطعی به دلایل متعددی کشور در سال‌های 90، 91 و 92 دچار تحریم‌های ظالمانه‌یی شده بود و در داخل نیز به دلیل ندانم‌کاری و سوءمدیریت‌ها مشکلات روزافزونی به ملت وارد شده بود و در این شرایط آرامشی در کشور حاکم نبود. جهانگیری حماسه 24خرداد را حرکتی آرامش‌بخش عنوان کرد و گفت: نتیجه آن حرکت این بود که در فضای بین‌المللی کسی با زبان تهدید با ما حرف نمی‌زند و با زبان تکریم با ما سخن می‌گویند و اگر هم تهدید شویم، دنیا قبل از ایران پاسخ تهدید آنان را خواهد داد.

با این ملت باید با زبان احترام و منطق صحبت شود. معاون اول رییس‌جمهور مهم‌ترین حرکت دولت را بازگشت به قانون عنوان کرد و گفت: بنای دولت بر این است که قانون در کشور حاکم شود و هیچ‌کس خود را فراتر از قانون نداند. رییس‌جمهور به عنوان کسی که منتخب مردم است و سوگند می‌خورد، باید از قانون اساسی حفاظت کند و به گونه‌یی مدیریت کند که دستگاه‌ها بر اساس قانون عمل کنند. وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اتکا کشور به درآمد نفت زیاد شده است، به گونه‌یی که اگر در یک سال 20 تا 30درصد قیمت نفت نسبت به سال گذشته کاهش می‌یافت، این روند به‌شدت در بودجه تاثیر گذاشته است. اما اگر دولت قادر باشد این کاهش‌ها را مدیریت کند و آثارش در زندگی مردم کم شود، مردم احساس می‌کنند؛ جایی هست که مسایل و مشکلات آنها چاره‌جویی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر