فرانسه، زمین حاصلخیز داعش

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۳۳

گروه جهان|

روزنامه 'سیدنی مورنینگ پست' دیروز با اعلام این خبر که 1700نفر از نیروهای داعش را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند، نوشت که این کشور زمین حاصلخیزی برای استخدام و جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه استرالیایی افزود: که‌‌‌‌‌‌‌با وجود اقداماتی که این کشور برای کنترل و محدودیت رشد این گروه در فرانسه انجام می‌دهد، تعداد فرانسوی‌هایی که به وسیله گروه تروریستی داعش جذب می‌شوند همچنان در حال افزایش است.

در بین کشورهای اروپایی در حال حاضر فرانسه بزرگ‌ترین منبع نیروی انسانی جنگجویان و تروریست‌های خارجی گروه‌ها و شبه نظامیان افراطی است و برآورد می‌شود یکهزار و 700 فرانسوی به تروریست‌ها پیوسته‌اند.

از این تعداد، حدود 200 نفر کشته شده‌اند و در عین حال استخدام جدید برای پیوستن به داعش ادامه دارد. مقامات تخمین می‌زنند میزان جذب نیروی جدید از فرانسه به وسیله داعش به اندازه‌یی است که بتواند جای کشته‌شدگان را بگیرند. روزنامه 'سیدنی مورنینگ پست' نوشت که یک مقام وزارت امور خارجه فرانسه در پاریس این هفته، گفت که داعش تبلیغ بسیار موثری انجام می‌دهد و ابتکار عمل را در دست دارد و رفتار ما واکنشی است.

به نوشته این روزنامه استرالیایی، فرانسه نگران حملات بیشتر تروریستی در این کشور پس از حمله این گروه تروریستی در ماه ژانویه در دفتر مجله شارلی ابدو است.

یک مقام گفت: این یک معجزه است که ما روزانه شاهد هیچ حمله‌یی نیستیم. ما بسیار نگرانیم که دو باره حملاتی اتفاق بیفتد، چرا که همه عوامل به‌ویژه تبلیغات اینترنتی داعش هنوز وجود دارند.

جمعیت مسلمانان فرانسه به دلیل سابقه این کشور در استعمار کشورهای آفریقایی قابل توجه است و نسل چندم این جمعیت به نظر می‌رسد که بیش از پدران‌شان برای همگرایی با جامعه فرانسوی مشکل پیدا کرده‌اند. به همین دلیل گروه‌های تروریستی به راحتی می‌توانند این گروه را هدف تبلیغات خود قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر