کشف گنجینه اطلاعات داعش

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۹۷



گاردین

آنگلا مرکل برای صحبت کردن با باراک اوباما در نشست جی‌7 در گارمیش آلمان از سبک جولی اندروز استفاده کرد.

هر دوی این رهبرها روی سخت‌گیری در مقابل روسیه تاکید کردند.


واشنگتن پست

در ترکیه، جشن در میان بلاتکلیفی سیاسی - حامیان حزب دموکراتیک مردم، پیروزی‌های انتخابات پارلمانی را در دیاربکر جشن گرفتند. عملکرد قوی حزب کرد باعث شد اردوغان نتواند صندلی‌های مورد نیاز خود را کسب کند.

نمی‌دانست تصویرش دارد ضبط می‌شود؟ - یک افسر پلیس، دختر غیرمسلح 15ساله را به زمین می‌زند و نوجوانان دیگر در هر دوسوی او فریاد می‌زنند و البته تصویرش را ضبط می‌کنند. بعد از تنها چند ساعت، میلیون‌ها نفر این ویدیو را تماشا کردند.

بعضی‌ها یک نوجوان بی‌دفاع سیاه‌پوست را می‌بینند که یک افسر پلیس سفیدپوست دارد با او بدرفتاری می‌کند و دیگران هم مردی تنها را در میان هرج‌ومرج دعوایی می‌بینند که هنوز درک درستی از آن ندارد. تصاویر ویدیویی خشونت پلیس، توجه همه ملت را جلب کرده است. اما صحنه روز جمعه که در شهر مک‌کینی ایالت تگزاس رخ داد، ابتدا مانند یک اتفاق روتین به نظر می‌رسید: تماسی درباره بدرفتاری و سروصدای نوجوانان. اما بعد حداقل در نسخه هفت دقیقه‌یی حقیقت که منتشر شد کاملا از آن نوع تصاویری بود که می‌تواند اعتماد مردم را نسبت به پلیس از بین ببرد. درعین حال رییس پلیس‌ها خواستار استفاده از دوربین‌های بدنی هستند تا بتوانند روابط‌شان را با کسانی که به آنها خدمت می‌کنند، ترمیم کنند.


حمله به داعش باعث کسب گنجینه‌یی از اطلاعات شد- مسوولان رسمی ایالات متحده می‌گویند سازمان‌های اطلاعاتی امریکایی با تجزیه و تحلیل محتویات به دست آمده ازحمله ماه گذشته کماندوهای دلتا فورس امریکایی به داعش که باعث کشته شدن یکی از رهبران این گروه تروریستی نیز شد، توانسته‌اند اطلاعات با ارزشی را درباره ساختار رهبری داعش، عملیات اقتصادی و همچنین تدابیر امنیتی‌اش به دست بیاورند. اطلاعات به دست‌ آمده از لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه و دیگر محتویات به ضبط شده درحمله روز شانزدهم ماه می تا همین الان باعث شکل‌گیری یک حمله موفق دیگر علیه این گروه در روز سی‌‌ویکم ماه مه ‌شده است. مسوولان امریکایی با اعتماد کامل اعلام کرده‌اند که ابوحمید، یکی از ستوان‌های تاثیرگذار داعش در این حمله کشته شده، اما خود داعش هنوز این خبر را تایید نکرده است. حدود چهار تا هفت ترابایت داده در حمله ماه گذشته به دست آمدند که به گفته مسوولان، بینش‌های جدیدی را درباره نحوه عملکرد رهبر این سازمان یعنی ابوبکر بغدادی و کارهای او برای جلوگیری از ردیابی شدن توسط نیروهای متحد فراهم کرده‌اند.

وال‌استریت ژورنال

کره‌جنوبی در تقلا برای مهار ویروس مرگبار- کره‌جنوبی اخیرا با چندین مورد تاییدشده سندروم تنفسی خاورمیانه روبه‌رو شده و متخصصان پزشکی کشور در تلاش برای مهار آن هستند.


ترکیه، متحد کلیدی امریکا آماده ناآرامی می‌شود- نتایج به‌طور تعجب‌آور ضعیف حزب حاکم ترکیه در انتخابات پارلمانی این کشور باعث شده تا چشم‌انداز عدم اطمینان ادامه‌داری برای این متحد کلیدی امریکا که درحال حاضر با چالش‌های اقتصادی و امنیت ملی رو به رشد است، به وجود بیاید. انتخابات روز یک‌شنبه باعث به هم ریختن تمام نقشه‌های رجب طیب اردوغان برای تبدیل کردن دولت ترکیه به یک سیستم ریاست‌جمهوری قوی به رهبری خودش شد. استیون کوک تحلیلگر انجمن روابط خارجه واشنگتن بااشاره به اینکه اردوغان حالا در کشور خود ضعیف‌تر است، گفت: «زبانی که او طی چند سال گذشته از آن استفاده کرده باعث دور کردن رای‌دهندگان ترکی از او شده است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر