میلیاردر 29ساله و اهداف بشردوستانه

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۰۹

علی صائمی| داستین ماسکوویتز 29ساله بیشتر از هر چیز به عنوان صمیمی‌ترین دوست زاکربرگ، مبدع فیس‌بوک شناخته می‌شود. او دوست و هم‌اتاقی زاکربرگ در دوران تحصیل در هاروارد و سومین کارمند استخدامی فیس‌بوک بود و تنها هشت روز از دوست صمیمی خود کوچک‌تر است. این دو به اتفاق یکدیگر تحصیل در هاروارد را رها و برای فعالیت تمام وقت روی شبکه اجتماعی تازه تاسیس‌شان به کالیفرنیا نقل مکان کردند.

وی ابتدا مسوول ارشد بخش تکنولوژی و سپس معاون زاکربرگ در فیس‌بوک شد، اما سال 2008 همراه جاستین روزنستین، مهندس ارشد فیس‌بوک، برای همیشه از زاکربرگ جدا شد تا با کمک جاستین، شرکت نرم‌افزاری آسانا را تاسیس کند. وی در ماه مارس 2011 از سوی مجله فوربس، عنوان یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای جهان امروز را از آن خود کرد. او اکنون علاوه بر سهام شرکت خود بخشی از سهام فیس‌بوک را هم در اختیار دارد. ماسکوویتز در زمینه فعالیت‌های انسان‌دوستانه نیز نامی شناخته شده است. او سازمان خیریه گود ونچرز را به همراه همسر خود کاری تونا در سال 2011 تاسیس کرد. داستین و کاری همچنین جوان‌ترین زوجی هستند که «تعهد اهدا»ی بیل گیتس و وارن بافت را امضا کرده‌اند. این برنامه برای میلیاردرهایی است که حاضر هستند بیشتر ثروت خود را برای اهداف خیرخواهانه و انسان‌دوستانه خرج کنند.

ماسکوویتز در فیلم بحث‌برانگیز «شبکه اجتماعی» درباره نحوه شکل‌گیری شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز یکی از شخصیت‌های مورد بحث بود و نقش او را جوزف مازلو ایفا کرد. با این حال خود ماسکوویتز می‌گوید این فیلم «روی چیزهایی که اهمیت نداشتند مانند برادران وینکل‌واس تمرکز کرد، که من هنوز خودم شخصا آنها را ندیدم و هیچ نقشی هم در کاری که ما برای خلق وبسایت طی سال‌های گذشته کردیم نداشتند و در نهایت کارهایی که ما واقعا انجام دادیم و افراد بسیاری که در زندگی‌های‌مان حضور داشتند و بسیار ما را حمایت کردند حرفی نزد».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر