اعلام فروپاشی کامل سیستم بهداشت غزه

۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - ۰۰:۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۱۹۴

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد هجدهمین روز خود شد وضعیت غزه شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه است. بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی که نیمی از آنها در ۲۲۰ پناهگاه به سر می‌برند، آواره شده‌اند.

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد هجدهمین روز خود شد وضعیت غزه شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه است. بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی که نیمی از آنها در ۲۲۰ پناهگاه به سر می‌برند، آواره شده‌اند.

رژیم صهیونیستی به بمباران غیرنظامیان در مناطق مختلف ازجمله بیمارستان‌ها و مساجد ادامه می‌دهد. اشغالگران در ساعات گذشته ۴۷ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام دادند. وزارت بهداشت غزه امروز آخرین آمار شهدا و زخمی‌های غزه را اعلام کرد.

طبق بیانیه وزارت بهداشت غزه، تعداد شهدا به ۵۷۹۱ تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۱۸۰۰ تن رسیده است. طبق بیانیه وزارت بهداشت غزه، از بین شهدا ۲۳۶۰ تن کودک و ۱۲۹۲ تن زن هستند. اشغالگران در ساعات گذشته ۴۷ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی انجام دادند که ۷۰۴ شهید برجای گذاشت. وزارت بهداشت غزه افزود: آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید مراکز خود را برای کاهش فشار بر بیمارستان‌ها که با وضعیت فاجعه‌آمیز روبرو هستند، باز کند.

این وزارتخانه افزود: ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت از کار افتاده و ما نگران توقف فعالیت بیشتر این مراکز به دلیل نبود سوخت و هدف‌گیری‌های رژیم صهیونیستی هستیم. این وزارتخانه تاکید کرد: فروپاشی کامل سیستم بهداشتی در بیمارستان‌های غزه را اعلام می‌کنیم. باز گذاشتن درهای بیمارستان‌ها به معنی آن نیست که به سیل زخمی‌ها می‌توانند خدمت رسانی کنند. وزارت بهداشت غزه افزود: از مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را برای تضمین ارسال کمک‌ها به غزه باز کند. طبق گفته وزارتخانه مذکور، حملات صهیونیست‌ها به تاسیسات بهداشتی منجر به شهادت ۶۵ نیروی این بخش و انهدام ۲۵ آمبولانس شده است. در این رابطه نیویورک تایمز به نقل از سازمان بهداشت نوشت: کمک‌های پزشکی به دلیل نبود تضمین‌های امنیتی نمی‌توانند به بیمارستان‌های شمال غزه برسند.

همچنین نماینده وزارت بهداشت فلسطین در غزه به الجزیره گفت: بخش اعظم داروها و تجهیزات پزشکی تمام شده است. سیستم بهداشتی به حد فروپاشی کامل رسیده است. امیدوارم وجدان جهان درباره توقف جرایم صهیونیست‌ها و تهدیداتش بیدار شود. این نماینده افزود: ما زخمی‌هایی داریم که هشتاد درصد سوختگی دارند و این دال بر استفاده صهیونیست‌ها از سلاح‌های جدید است.

 

ارسال نظر