راهنمای دریافت گردش حساب بانک‌های مختلف

۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - ۱۸:۰۵:۴۳
کد خبر: ۲۱۷۹۳۷
راهنمای دریافت گردش حساب بانک‌های مختلف

در این مقاله درباره نحوه دریافت گردش حساب بانک‌های مختلف از جمله گردش حساب بانک ملی، بانک پاسارگاد و بانک سامان صحبت می‌کنیم.

گردش حساب، صورت حساب بانکی یا مجموع تراکنش‌های بانکی شما در بازه زمانی مشخص است. شما برای دریافت وام و گرفتن ویزا به پرینت حساب بانکی خودتان احتیاج دارید. این کار را می‌توانید به صورت آنلاین یا با مراجعه به بانک انجام دهید. در این مقاله درباره نحوه دریافت گردش حساب بانک‌های مختلف از جمله گردش حساب بانک ملی، بانک پاسارگاد و بانک سامان صحبت می‌کنیم.

صورت حساب بانکی چیست؟

صورت حساب بانکی لیستی از واریزی‌ها و برداشتی‌های شما در یک دوره زمانی مشخص است. یعنی وقتی در بانک حساب باز می‌کنید و از آن استفاده می‌کنید، صورت حساب بانکی لیست تراکنش‌های واریز، برداشت یا خرید اینترنتی را نشان می‌دهد. 

کاربرد گردش حساب بانکی چیست؟

دریافت وام، گرفتن دسته چک و ویزا از جمله کاربردهای صورت حساب بانکی هستند. در این بخش، کاربرد گردش حساب بانکی را توضیح می‌دهیم.

دریافت دسته چک با پرینت حساب بانکی

اگر می‌خواهید دسته چک بگیرید، باید تاریخچه تراکنش‌های حساب بانکی را به بانک نشان دهید. کارشناس‌های بانک سابقه و میزان تراکنش‌های حساب شما را بررسی می‌کنند و بعد از تایید صلاحیت به شما دسته چک می‌دهند.

دریافت وام با صورت حساب بانکی

برای دریافت وام به پرینت حساب بانکی احتیاج دارید. در حقیقت، صورت حساب بانکی توانایی شما برای بازپرداخت مبلغ وام را نشان می‌دهد. اگر از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشید، می‌توانید وام یا تسهیلات بانکی را دریافت کنید.  

گردش حساب برای ویزا

سومین و متداول‌ترین کاربرد صورت حساب بانکی، گردش حساب برای ویزا است. اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا را دارید، باید گردش حساب بانکی ۳ یا ۶ ماه اخیر را به سفارت نشان دهید. پرینت حساب بانکی نشان می‌دهد که شما تمکن مالی لازم برای گرفتن اقامت و زندگی در کشور مقصد را دارید و می‌توانید هزینه‌های خودتان را پرداخت کنید.

چگونه گردش حساب بگیریم؟

گزارش گردش حساب بانکی را می‌توانید به ۲ روش حضوری و غیرحضوری بگیرید. در هر ٢ روش نیاز به مدارک خاصی ندارید، فقط کافی است شماره ملی و اطلاعات بانکی‌تان را داشته باشید. 

دریافت گردش حساب از طریق عابر بانک

برای دریافت گردش حساب از عابر بانک باید به یکی از دستگاه‌های خودپرداز صادرکننده کارت بانکی مراجعه کنید. بعد از وارد کردن کارت و رمز کارت، از منوی خدمات بانکی، خدمات صورت حساب را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید ۱۰ گردش آخر حساب را به صورت چاپی دریافت کنید.

دریافت گردش حساب بانکی از بانک

یکی از روش‌های دریافت صورت حساب بانکی، مراجعه به بانک است. شما می‌توانید با کارت ملی به یکی از شعبه‌های بانکی که در آن حساب دارید، مراجعه کنید و درخواست گردش حساب را ثبت کنید. کارمندان بانک از طریق کد ملی، حساب‌های شما را بررسی می‌کنند و پرینت حساب بانکی را به شما می‌دهند. 

در این روش، تعداد تراکنش‌ها هیچ محدودیتی ندارد. یعنی شما می‌توانید گردش حساب چند ماه و چند ساله خودتان را دریافت کنید. به‌علاوه، با دریافت پرینت حساب بانکی از بانک، روی برگه گردش حساب، مهر و امضای شعبه بانک زده می‌شود.

راهنمای دریافت گردش حساب بانک‌های مختلف

از زمان راه‌اندازی خدمات بانکداری مجازی، بانک‌های مختلف برای ارائه گردش حساب از اپلیکیشن مخصوص بانک استفاده می‌کنند. هر کدام از بانک‌ها، همراه بانک مشخصی دارند. شما می‌توانید با مراجعه به شعبه بانک، خدمات بانکی آنلاین را فعال کنید و گردش حساب را به صورت آنلاین دریافت کنید. در این بخش، نحوه دریافت گردش حساب بانک ملی ، بانک پاسارگاد و بانک سامان را توضیح می‌دهیم.

گردش حساب بانک سامان

راهنمای دریافت گردش حساب بانک سامان

گردش حساب بانک سامان را می‌توانید از طریق نت بانک سامان انجام دهید. اگر نت‌بانک سامان را فعال نکرده‌اید، با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق سایت می‌توانید این کار را انجام دهید. بعد از فعال‌سازی و دریافت نام کاربری و رمز عبور وارد سایت بانک سامان شوید و در صفحه اصلی، با وارد کردن نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی، وارد نت‌بانک شوید. 

در این قسمت، می‌توانید وارد بخش «سپرده‌ها در یک نگاه» شوید یا گزینه «صورت‌حساب» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید حساب‌های بانکی خودتان را مشاهده کنید. اگر ماهیانه حقوق می‌گیرید، حساب متصل به حقوق را انتخاب کنید. 

در غیر این صورت، باید گزارش مالی حسابی را بگیرید که در آن گردش کاری دارید. بعد از انتخاب حساب، نوبت انتخاب بازه زمانی است. اگر بازه زمانی را ۳ ماه انتخاب کنید، می‌توانید گردش حساب بانک سامان را در ۳ ماه اخیر دریافت کنید.

نحوه دریافت گردش حساب بانک ملی

برای دریافت گردش حساب بانک ملی می‌توانید از سامانه بام استفاده کنید. در ابتدا، از طریق سایت بانک ملی در سامانه بام ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات فردی، در صفحه اصلی روی گزینه صورت حساب کلیک کنید. 

در این مرحله، از منوی سمت راست، روی گزینه خدمات حساب کلیک کنید. در منوی باز شده، وارد بخش صورت حساب شوید. در این قسمت، یکی از شماره حساب‌ها را انتخاب کنید. بعد از انتخاب شماره حساب، در قسمت جست‌وجوی پیشرفته، ۳ بخش «نوع تراکنش»، «دوره صورت حساب» و  «مبلغ تراکنش» را می‌بینید. 

برای دریافت صورت حساب بانکی، گزینه همه تراکنش‌ها در بازه ۳ ماه گذشته انتخاب را کنید. در این قسمت، می‌توانید گردش حساب بانک ملی را به صورت پی‌دی‌اف دانلود کنید.

گردش حساب بانک پاسارگاد

راهنمای دریافت گردش حساب بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد در راستای ارائه خدمات بانکداری مجازی، گردش حساب را به صورت آنلاین ارائه می‌کند. برای دریافت گردش حساب بانک پاسارگاد ، اول باید خدمات بانکداری مجازی را فعال کنید. در مرحله اول، گزینه «افتتاح حساب» را انتخاب کنید و فرم درخواست فعال‌سازی خدمات را کامل کنید. 

بعد از فعال شدن خدمات، می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه بانک پاسارگاد شوید. در این مرحله، از نوار سمت چپ، بخش خدمات پرکاربرد، گزینه صورت حساب سپرده را انتخاب کنید. در این قسمت، می‌توانید صورت حساب سپرده‌های خودتان را ببینید. 

بعد از انتخاب شماره سپرده، روی گزینه گردش حساب براساس تاریخ کلیک کنید. اگر گردش حساب بانک پاسارگاد در ۳ ماه اخیر را می‌خواهید، ابتدا و انتهای بازه زمانی را روی ۳ ماه اخیر تنظیم کنید. در نهایت، اگر پرینت گردش حساب را می‌خواهید، صورت حساب سپرده را به شکل پی‌دی‌اف دانلود کنید.

جمع‌بندی

اگر برای دریافت وام، دریافت ویزا و گرفتن دسته چک به تاریخچه تراکنش‌های بانکی احتیاج دارید، می‌توانید با استفاده از مطالب این مقاله، قدم به قدم فرایند دریافت صورت حساب بانکی را انجام دهید. در این مقاله، نحوه دریافت گردش حساب بانک سامان، بانک ملی و بانک پاسارگاد توضیح داده شده است، اما معمولا فرایند دریافت گزارش گردش حساب برای بیشتر بانک‌ها یکسان است.

سوالات متداول

چگونه گردش حساب بگیریم؟

با مراجعه به سایت بانک یا شعبه‌‌ بانکی که در آن حساب دارید، می‌توانید صورت حساب بانکی را دریافت کنید.

شرایط گرفتن صورت حساب بانکی چیست؟

دریافت صورت حساب بانکی شرایط خاصی ندارد. در هر بانکی که حساب دارید، می‌توانید برای دریافت تاریخچه تراکنش‌های حساب بانکی اقدام کنید.

آیا برای دریافت وام به صورت حساب بانکی نیاز دارید؟

بله، معمولا بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری برای اعطای وام به متقاضیان از آن‌ها صورت حساب بانکی می‌خواهند.

مدارک لازم برای دریافت گزارش گردش حساب بانکی چیست؟

برای دریافت صورت حساب بانکی، فقط به کارت ملی نیاز دارید. 

 

ارسال نظر