فروش دستوری خودرو در سامانه یکپارچه حذف می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - ۱۵:۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۱۷۶۵۹
فروش دستوری خودرو در سامانه یکپارچه حذف می‌شود؟

بنا بر اعلام مسئولان وزارت صمت، قرار شده نوع جدیدی از نحوه عرضه خودرو در سامانه انجام شود تا در آن خودروساز بر اساس مازاد تولید عرضه محصولات را انجام دهد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از دوشنبه ۲۴ مهر ماه عرضه خودرو از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد خودروسازان البته بدون اجبار آغاز شده است، به شکلی که با اعلام شرکت‌ها مازاد تولید در سامانه عرضه می‌شود.

حذف تدریجی فروش دستوری خودرو در سامانه یکپارچه

به گزارش تجارت نیوز، در واقع در این دور که تا پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ادامه دارد خودروسازان نه به صورت دستوری بلکه تنها خودروهایی که یا افزایش تولید داشته‌اند و یا ظرفیت مازاد شرکت محسوب می‌شدند عرضه خواهند شد. بر همین اساس نیز دو خودروساز داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا در این دور خودرویی عرضه نکرده‌اند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو در این ارتباط تاکید کرده است که «این نوع جدیدی از عرضه خودرو در سامانه است که در آن خودروساز بر اساس مازاد تولید خود می‌تواند خودرو عرضه کند. آغاز کار این روش عرضه جدید با چهار شرکت کرمان موتور، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان رقم می‌خورد.»

وی در خصوص عرضه محصولات شرکت ایران‌خودرو و سایپا هم در سامانه گفت: این شرکت‌ها محصولات جدیدی دارند که قرار شده در سامانه به فروش برسانند. علاوه بر این باید سرعت تحویل تعهدات خود را نیز افزایش دهند.

با توجه به این اظهارات دیگر خبری از فروش‌های دستوری به شرکت‌ها نیست و آنها متناسب با تعهدات و مازاد تولید برنامه فروش خود را در سامانه یکپارچه اعلام می‌کنند تا مشتریان نسبت به خرید خودروها اقدام کنند.

ارسال نظر