کارنامه پروژه انبوه‌سازی دولت

۱۴۰۲/۰۷/۲۴ - ۰۰:۴۷:۱۳
کد خبر: ۲۱۷۵۰۳

رییس کمیسیون عمران مجلس از پیشرفت ۲۵ درصدی ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها به تکلیف خود در قانون جهش مسکن عمل نکردند.

رییس کمیسیون عمران مجلس از پیشرفت ۲۵ درصدی ۱.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها به تکلیف خود در قانون جهش مسکن عمل نکردند. به گزارش تسنیم، محمدرضا رضایی در کنفرانس راهبردهای اقتصاد مسکن با بیان اینکه در مجلس با علم به نقش مهم مسکن در اقتصاد کشور سه قانون در حوزه مسکن تصویب شد، یادآور شد: قانون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن در این دوره از مجلس به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه از نظر قانون، وزارت راه و شهرسازی نقش سیاستگذار و تسهیلگر را دارد و ساخت مسکن بر عهده بخش خصوصی است، ادامه داد: ایران دارای زمین‌های بسیاری است و در تولید مصالح ساختمانی هم خودکفاست، بنابراین نباید در حوزه مسکن با این حجم مشکلات مواجه باشیم. وی با اشاره به اینکه تاکنون برای 2 میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن، زمین احصا شده است، افزود: طبق آمار وزارت راه و شهرسازی 1.5 میلیون واحد مسکونی با میانگین پیشرفت 25 درصد در حال ساخت است.

 

ارسال نظر