تهدید چمران علیه نمایشگاه بین‌المللی عملیاتی می‌شود

۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ۰۰:۳۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۷۴۲۴

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از نامه‌نگاری اعضا با هیات‌رییسه شورا به‌منظور چاره‌اندیشی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی خبر داد.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از نامه‌نگاری اعضا با هیات‌رییسه شورا به‌منظور چاره‌اندیشی برای برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی خبر داد. به گزارش ایلنا، علی اصغر قائمی، با تاکید بر اثرگذاری  برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی بر ترافیک معابر پایتخت گفت: در این رابطه ما در شورا طرحی را آماده کردیم و اکثریت اعضا این طرح را امضا کردند که پس از تدقیق، در روز یکشنبه ۲۳ مهرماه به هیات‌رییسه برای اعلام در صحن علنی ارایه خواهد شد. او در پاسخ به اینکه آیا مدیریت شهری با برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی برخورد خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: ما شأن برخورد نداریم و جایگاه ما تصویب قوانینی برای روان‌سازی ترافیک در سطح شهر تهران است. وی ادامه داد: ابزارهایی در اختیار شهرداری برای رفع این مساله وجود دارد که از جمله می‌توان به فضای تبلیغاتی در سطح شهر و پیشگیری از سد معبر اشاره کرد و با استفاده از این ابزارها، می‌توانیم فکری به حال نمایشگاه بین‌المللی کنیم؛ باید ببینیم صحن چه تصمیمی می‌گیرد.

قائمی در پاسخ به اینکه تهدید رییس شورای شهر در رابطه با نمایشگاه عملیاتی خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: این تهدید عملیاتی می‌شود. براساس این گزارش، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تهدید مسوولان نمایشگاه بین‌المللی گفته بود: «نمایشگاه آنچنان که بنده احساس کردم یک دولت خود مختار است و به کسی کاری ندارد و سرش را پایین انداخته و نمی‌فهمد اطرافش و ۱۰۰ متری آن‌سوی نمایشگاه چه خبر است و مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و کسی هم نیست چیزی بگوید.

دادستان کل کشور و دادستان تهران نامه ارسال کرده و اخطار داده‌اند و سازمان بازرسی هم وارد شده است، اما باز هم کار خودشان را می‌کنند.»  چمران تاکید کرده بود که «فکر می‌کنم باید طبق بند ۲۰ قانون شهرداری‌ها وارد عمل شویم و این فضا را با زنجیر ببندیم. همچون سال ۸۲ که خاکروبه مقابل نمایشگاه تخلیه شد و به این طریق رییس‌جمهور وارد عمل شد و باید این کار را بازهم دنبال کنیم. اگر توجه نکنند اجبارا باید این برنامه را دنبال کنیم؛ اگر آبرویشان می‌رود و برنامه نمایشگاه به هم می‌خورد باید خودشان بپذیرند، چراکه نصیحت‌ها و خواهش‌های فراوان شهرداری، قوه قضاییه و دیگران را به بازی گرفته‌اند و به عقیده بنده، باید چنین افرادی را به بازی گرفت.» 

 

ارسال نظر