درخواست نروژ از اتحادیه اروپا برای جریمه مالک فیس‌بوک

۱۴۰۲/۰۷/۰۸ - ۰۱:۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۱۶۲۹۱

رگولاتور داده نروژ، با اشاره به جریمه روزانه شرکت «متا پلتفرم» در این کشور، از سازمان داده اروپایی (EDA)، درخواست خواهد کرد این جریمه دایمی شدن و به اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، رگولاتور اتحادیه اروپا تایید کرد که درخواست برای گسترش این جریمه را دریافت کرده است و در ابتدا به ارزیابی این پرونده خواهد پرداخت و دو هفته فرصت خواهد داشت تا در این باره تصمیم بگیرد. شرکت «متا پلتفرم» که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است از ۱۴ اوت، به مدت سه ماهه، روزانه یک میلیون کرون (۹۳ هزار دلار) در نروژ بابت نقض حریم خصوصی کاربران و گردآوری اطلاعات شخصی آنها و استفاده از این اطلاعات برای تبلیغات هدفمند، جریمه می‌شود. سه ماه، حداکثر مدتی است که رگولاتور نروژ اجازه دارد چنین جریمه‌ای را اعمال کند.

رگولاتور نروژ (Datatilsynet)، اکنون به «کمیسیون حفاظت از داده اروپایی»، مراجعه کرده است زیرا این رگولاتور اروپایی می‌تواند جریمه مذکور را دایمی کرده و آن را به منطقه اقتصادی اروپایی گسترش دهد. بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور نروژ گفته است معلوم نیست «متا پلتفرم» چه زمانی و چگونه، به دنبال دریافت رضایت از کاربران خواهد بود و در این فاصله، حقوق کاربران نقض می‌شود.

 

ارسال نظر