احتمال ریزش قیمت دلار چقدر است؟

۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۱۴:۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۱۵۷۴۹
احتمال ریزش قیمت دلار چقدر است؟

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه 29 شهریور 1402 در 49 هزار و 400 تومان شروع به کار کرد و از همان ابتدای کار میل به افزایش نشان نداد. بازار ارز هرات در ادامه کف محکم 17 روزه 49 هزار و 200 تومان را از دست داد و در نیمه دوم حتی وارد کانال 48 هزار تومان شد. قیمت دلار نقدی هرات با کاهش 600 تومانی در روز چهارشنبه به 48 هزار و 800 تومان رسید. این درحالی بود که قیمت فردایی در از دست دادن کانال 49 هزار تومان مقاومت می‌کرد اما در پشت خط این مرز از دست رفت.

به گزارش اکوایران، به عقیده معامله‌گران بازارها در منطقه مهمی قرار گرفته‌اند: طلای آب‌شده در 10 میلیون و 80 هزار تومان، سکه در 27 میلیون و 500 تا 700 هزار تومان و دلار هرات در 48 هزار و 900 تومان.

تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت‌ها این سطوح را از دست بدهند می‌توان گفت بازارها از صعود دست کشیده‌اند. در صورت از دست رفتن حمایت 48 هزار و 800 تا 900 تومان دلار هرات، قیمت می‌تواند تا سطح حمایتی 48 هزار و 300 تومان بریزد. در کاهش قیمت دلار حمایت میانی هم 48 هزار و 500 تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار امروز حمایت فعلی 48 هزار و 800 تومان را حفظ کند، مقاومت دلار 49 هزار و 200 تا 300 تومان خواهد بود که عدد مهمی برای بازار محسوب می‌شود.

در روز چهارشنبه هم اخبار متنوعی به بازار مخابره شد که با هم ناهمخوان بودند. در ابتدا یک خبر به بازار رسید مبنی بر اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست ملاقات با رئیس جمهور ایران کرده است تا از «ممنوعیت نامطلوب» تهران برای «تعداد قابل توجهی» از بازرسان آژانس جلوگیری کند. گروسی و رئیسی هر دو در نیویورک هستند. اما در پشت خط لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در صفحه توییتر شخصی‌ خود نوشت به نظر می‌رسد رئیسی هنوز درخواست رافائل گروسی را برای گفت‌وگو نپذیرفته است. همچنین رویترز خبر داده منابع منطقه‌ای می‌گویند مقامات ایرانی نشانه‌هایی از آمادگی برای توافق نشان می‌دهند. به عقیده معامله‌گران این خبر قیمت فردایی هرات را وارد کانال 48 هزار تومان کرد.

در شب چهارشنبه نیز گزارش وزیر خارجه ایران از دیدار با وزیر امور خارجه عمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در شبکه اکس به بازار مخابره شد. امیرعبداللهیان گفته ابتکار سلطان عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی روی میز است.

درمجموع قیمت‌ها در بازار چهارشنبه نزولی بودند و گروهی این را به بی‌پولی و آخر برج بودن ربط می‌دادند. اما اکثر معامله‌گران معتقدند با آزادسازی پول‌ها و افزایش صادرات نفت ایران چپ بازارساز پر شده است.

ارسال نظر