درخواست انگلیس برای عدم رمزنگاری مسنجر و اینستاگرام

۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - ۰۱:۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۱۵۷۱۶

انگلیس در پی تصویب لایحه ایمنی آنلاین در پارلمان این کشور، از شرکت متا خواست رمزنگاری سر به سر را بدون تدابیر ایمنی برای حفاظت از کودکان، در اینستاگرام و مسنجر فیس‌بوک، عرضه نکند.

به گزارش ایسنا، شرکت متا که رمزنگاری پیام‌ها را در پیام‌رسان واتس‌اپ عرضه کرده است، قصد دارد این ویژگی را برای پیام‌های مستقیم اینستاگرام و مسنجر هم عرضه کند تا ایمنی و امنیت کاربران را با استفاده از این فناوری، تقویت کند. سوئلا بریومن، وزیر کشور انگلیس، اعلام کرد از رمزنگاری قوی برای کاربران آنلاین حمایت می‌کند اما این فناوری نباید به قیمت ایمنی کودکان باشد.

متا نتوانسته است تضمینی فراهم کند که پلتفرم‌هایش را در برابر سوءاستفاده‌کنندگان، حفاظت می‌کند. این شرکت باید اقدامات ایمنی مناسبی را در کنار برنامه‌هایش برای عرضه رمزنگاری سر به سر، طراحی کند. سخنگوی متا در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد: اکثر کاربران انگلیسی، از اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کنند که از رمزنگاری بهره برده‌اند تا از آنها در برابر هکرها، کلاهبرداران و خلافکاران، حفاظت کنند. تصور نمی‌کنم که مردم بخواهند ما پیام‌های خصوصی آنها را بخوانیم. بنابراین در پنج سال گذشته، به طراحی تدابیر ایمنی قوی پرداختیم تا از سوءاستفاده جلوگیری کرده، آن را شناسایی و با آن مقابله کنیم و همزمان، امنیت آنلاین را حفظ کنیم.

هنگامی که لایحه ایمنی آنلاین تصویب شده توسط پارلمان انگلیس، به قانون تبدیل شود، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی با الزامات سخت گیرانه‌ای برای حفاظت از کودکان از دسترسی به محتوای نامناسب، روبرو خواهند شد. رمزنگاری سر‌به‌سر، به نقطه مرافعه بین شرکت‌های اینترنتی و دولت انگلیس در قانون جدید این کشور، تبدیل شده است. پلتفرم‌های پیام‌رسان که در راس آنها واتس‌اپ قرار دارد، با تمهیدی مخالفت هستند که می‌گویند آنها را مجبور می‌کند رمزنگاری سر به سر را بشکنند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت انگلیس اعلام کرده که این لایحه، فناوری رمزنگاری سر به سر را ممنوع نمی‌کند بلکه شرکت‌ها را ملزم می‌کند برای مقابله با سوءاستفاده از کودکان، اقدام کنند و به عنوان آخرین حربه، فناوری طراحی کنند تا پیام‌های رمزنگاری شده را اسکن کند. اما شرکت‌های فناوری می‌گویند اسکن پیام‌ها و رمزنگاری سر به سر، با یکدیگر همخوانی ندارند.

 

ارسال نظر