اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف در مجلس رای آورد

۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - ۱۵:۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۱۵۶۷۳
اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف در مجلس رای آورد

لایحه عفاف و حجاب که پیش از این با استفاده نمایندگان از اصل ۸۵ قانون اساسی - همانند طرح صیانت - برای بررسی،‌ نقد و نظر به کمیسیون تخصصی فرستاده شده تا دور از چشم عموم و رسانه‌ها بررسی شود، صبح امروز در دستور کار بهارستانی‌ها قرار گرفت. 

به گزارش اکوایران، در همین راستا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 شهریورماه) مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب حمایت از سلامت اجتماعی با پیشنهاد کمیسیون مربوطه مبنی بر اجرای آزمایشی سه ساله این لایحه با 152 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

توضیحات رییس کمیسیون مربوطه درباره این مصوبه

در جلسه امروز مجلس، موسی غضنفرآبادی - رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس - گفت: لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی به شماره ثبت 909 جهت رسیدگی مطابق اصل 85 قانون اساسی که به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع شده بود، در جلسات متعدد با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتا با اصلاحاتی در عنوان و متن به شرح زیر برای مدت اجرای آزمایشی 3 سال تصویب شد که اینک گزارش آن در اجرای ماده 167 آیین‌نامه داخلی مجلس برای تصویب مدت زمان اجرای آزمایشی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: لایحه‌ای که دولت از طریق قوه قضائیه تقدیم مجلس کرد حدوداً 15 ماده داشت که احساس شد که در این لایحه مباحث فرهنگی لحاظ نشده است لذا 35 ماده تحت عنوان مباحث فرهنگی در این لایحه گنجانده شد و به دستگاه‌های اجرایی تکالیفی را مقرر کرد که در جهت فرهنگ‌سازی و مقابله با جنگ روانی دشمن اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در فصل پنجم که بحث جرائم و تخلفات است برای افراد شاخص نیز مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است و برای کسانی که در فضای مجازی و حقیقی مرتکب تخلف موضوع این قانون شوند مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است. از طرفی نیز برای مشاغل و صاحبان حرف نیز مواردی در نظر گرفته شده است که باید آنها نیز همکاری‌های لازم را صورت دهند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه نیز اجازه ندارند افرادی که مرتکب جرائم این قانون شده‌اند را دعوت به همکاری کنند، از طرفی نیز تعاریفی در این لایحه به طور دقیق بیان شده که منتظر هستیم شورای نگهبان نسبت به این لایحه اظهارنظر نهایی خود را انجام دهند.

ارسال نظر