نان تیره بهتر است یا سفید؟

۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۴۱۵
نان تیره بهتر است یا سفید؟

محمد بهرامی اظهار کرد: سفید بودن نان‌ها به معنای کیفیت مطلوب آنها نیست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کارشناسان این حوزه بر مصرف نان  سبوس‌دار تاکید دارند، ادامه داد: نان‌های تیره‌تر به‌دلیل برخورداری از مقادیر بیشتری از سبوس ارزش غذایی بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه تیرگی نان به هیچ عنوان به معنای کیفیت پایین آن نیست، ادامه داد: نانواها موظفند که نانی که در دسترس مردم قرار می‌دهند از نظر میزان سبوس و دیگر موادمغذی استانداردهای لازم را داشته باشند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه بخشی مهمی از مواد مغذی آرد در سبوس آن قرار دارد، توصیه کرد: باید در زمینه مصرف نان‌های سبوس‌دار فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد.

وی از رسانه‌ها خواست در زمینه آموزش عمومی مردم در حوزه‌ موادغذایی و از جمله نان تلاش بیشتری داشته باشند.

بهرامی از افزایش قابل توجه نظارت‌ها بر خبازی‌های این شهرستان در یکی دو سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش نظارت‌ها در این یکی دو سال شاهد افزایش کیفیت نان در سطح شهرستان بودیم.

فرماندار سمنان از فعالیت نانوایی های کشیک در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به عبور میلیونی زوار حرم مطهر رضوی از شهر سمنان خبازی هایی که در مسیر عبور زوار قرار دارند مورد نظارت بیشتری قرار گرفتند.

وی از افزایش سهمیه برخی از خبازی‌های فعال و با کیفیت در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این افزایش سهمیه ها از طریق صلاحیت سنجی صورت گرفته انجام شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته خبازی های شهرستان سمنان کمترین سرانه آرد را در سطح استان داشتند خاطرنشان کرد: سرانه آرد در مرکز استان ۵.۹ درصد بوده و این در حالی است که میانگین این شاخص در استان ۷.۲ درصد است. این شاخص در برخی شهرها به ۱۴ و ۱۵ درصد هم می‌رسد.

ارسال نظر