قیمت طلا، سکه امروز ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ سیگنال‌های متناقض بازار طلا و سکه را به کدام سو می‌برد؟

۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۳۴۳
قیمت طلا، سکه امروز ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ در بازار آزاد/ سیگنال‌های متناقض بازار طلا و سکه را به کدام سو می‌برد؟

امروز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا صعودی است و انواع سکه تغییر قیمتی نداشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها قیمت دلار در حالت تعطیلی بازارهای مالی، تغییرات اندکی را تجربه کرده و معاملات غیرقانونی پشت خطی تا حدودی افزایشی است. برخی سایت‌ها قیمت انس جهانی را نیز با وجود بسته بودن بازارهای جهانی صعودی و معادل 1,923.78 دلار ثبت کرده‌اند. این موارد در کنار اخبار سیاسی منفی، می‌تواند روی قیمت طلا و سکه همزمان با بازگشایی بازارها در روز یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ اثر بگذارد.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، در آخرین به روزرسانی خود که بعدازظهر امروز، شنبه ۲۵ شهریور انجام شده، قیمت طلا را در روندی اندکی افزایشی، دو میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده است؛ حدود ۹ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته. این منبع همچنین قیمت سکه طرح جدید را ثابت و ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دانسته است.

قیمت سکه طرح قدیم هم تا لحظه تنظیم این گزارش، روندی ثابت دارد و 25 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت طلا و سکه در هفته‌ گذشته بازدهی متفاوتی داشتند؛ به گونه‌ای که طلا در هفته سوم شهریور بازدهی منفی ۰.۱۹ درصدی داشت و بازدهی سکه رشد 1.36 درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب در میان بازارهای مالی، سکه در جایگاه اول و دلار در رتبه دوم بیشترین بازدهی مثبت قرار گرفتند. طلا و بورس نیز با بازدهی منفی همراه بودند.

سیگنال‌های متناقض برای بازار ارز و طلا

این روزها بازارها در ایران سیگنال‌های متناقضی را از تحولات بین‌المللی دریافت می‌کنند. از یک سو اخباری در مورد نزدیک بودن موعد انتقال منابع مالی کشورمان به بانک‌های قطر و مبادله زندانیان ایران و آمریکا منتشر می‌شود.

اما از سوی دیگر، بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی و افزایش تحریم‌ها در روزهای اخیر، سیگنال‌های نگران‌کننده‌ای را برای بازارها ارسال می‌کند. سیگنال‌هایی که می‌توانند اثر خود را بر بازار ارز و در ادامه قیمت طلا و سکه بگذارند.

 

ارسال نظر