زنان هِل نخورند

۱۴۰۲/۰۶/۲۴ - ۲۲:۳۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۲۸۹
زنان هِل نخورند

هرچند اگر از هل در پخت و پز استفاده می‌کنید، زیاد در معرض مضرات و عوارض جانبی آن قرار نمی‌گیرید، اما اگر عصاره یا پودر هل مصرف می‌کنید باید خیلی مراقب باشید. به خصوص اگر باردار هستید، نباید بدون مشورت با پزشک مکمل‌ هل مصرف کنید.

به گزارش خبرنامه، سعی کنید در دوران بارداری مصرف هل را به حداقل برسانید. در طول دوران قاعدگی و قبل از آن نیز کمتر هل مصرف کنید. همچنین از مالیدن پودر هل روی پوست خودداری کنید، زیرا باعث قرمزی و سوزش پوست می‌شود.

اسهال

مصرف زیاد هل می‌تواند منجر به اسهال و کم آبی بدن شود. مصرف مقادیر زیاد هل باعث نفخ شکم در زنان به خصوص در هفته های نزدیک به دوران قاعدگی آن‌ها می‌شود. بنابراین اگر به دنبال مصرف سالم این ادویه هستید، هر روز 2 گرم هل را به شکل کپسول مصرف کنید تا از عوارض و مضرات آن در امان بمانید.

حالت تهوع

حالت تهوع یکی از عوارض جانبی احتمالی مصرف مقادیر زیاد هل توسط زنان است. حالت تهوع معمولا زمانی رخ می‌دهد که فردی بیش از 1 گرم در روز هل مصرف کند. اگر هل را به عنوان مکمل مصرف می‌کنید حتما با پزشک در مورد دوز مصرفی آن صحبت کنید.

مضرات هل برای زنان، سرگیجه

مصرف بیش از حد هل می‌تواند باعث سرگیجه در زنان شود. کافئین موجود در هل می‌تواند برای زنان حساسیت زا باشد. همچنین از دیگر مضرات هل برای زنان می‌توان به سردرد، سرگیجه، بی خوابی و استفراغ اشاره کرد.

افزایش دردهای قاعدگی

هل برای درمان انواع مشکلات گوارشی از جمله اسپاسم معده استفاده می‌شود. با این حال، همین خاصیت هل که تسکین دهنده نوعی از اسپاسم معده است، می‌تواند باعث تشدید و افزایش دردهای قاعدگی نیز شود. اگر از دردهای قاعدگی دردناک رنج می‌برید، هل مصرف نکنید، چون درد شما شدت خواهد یافت. برای جلوگیری از کم آبی و کاهش شدت دردهای قاعدگی، در طول پریودتان آب بیشتری بنوشید.

کم آبی بدن

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت کلی و جلوگیری از کم آبی بدن خیلی مهم است. اما اگر بیش از حد هل مصرف کنید، دچار کم آبی شدید می‌شوید، زیرا هل ادرارآور است. اگر در حین خوردن غذاهای حاوی هل یا مصرف مکمل‌های هل، آب بیشتری ننوشید، خیلی زود دچار کم آبی خواهید شد.

مضرات هل برای زنان باردار

زنان باردار باید از مصرف هل اجتناب کنند زیرا ممکن است باعث تحریک رحم و سقط جنین یا زایمان زودرس شود. مکمل‌های هل همچنین سطح اسید معده و سوزش سر دل را افزایش می‌دهند، که برخی از زنان باردار قبل از مصرف هل هم در اوایل بارداری و حتی گاهی تا آخر این دوره، سوزش سر دل را تجربه می‌کنند.

رقیق شدن خون

مصرف هل می‌تواند خطر خونریزی در افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند را افزایش دهد، زیرا دارای خاصیت رقیق کنندگی خون است. شما نباید هل را همزمان با داروهای ضد انعقاد وارفارین، کلوپیدوگرل و آسپرین مصرف کنید. اگر یکی از این داروها را مصرف می‌کنید، قبل از مصرف هل حتما با پزشک صحبت کنید.

دیابت

هل باعث افزایش سطح انسولین و کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود. بر اساس گزارش های منتشر شده در سال‌های اخیر، “هیپوگلیسمی” موجود در هل می‌تواند باعث کاهش قند خون در برخی افراد شود. اگر دیابت دارید و از داروهایی استفاده می‌کنید که باعث کاهش سطح قند خون می‌شود، حتما قبل از مصرف هل با پزشک صحبت کنید.

جراحی

هل بر سطح قند خون تاثیر دارد و در کنترل قند خون چه حین عمل جراحی و چه بعد از عمل باعث ایجاد اختلال می‌شود. همچنین هل می‌تواند سیستم عصبی مرکزی را کُند کند. به همین دلیل هرگز نباید قبل از عمل جراحی هل مصرف کنید زیرا ممکن است تاثیر داروی بیهوشی را کاهش دهد. حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف هل را متوقف کنید.

ارسال نظر