۶۰ هواپیمای جدید وارد ایران شده است

۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۱۷:۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۱۴۰۹۱
۶۰ هواپیمای جدید وارد ایران شده است

«محمد محمدی بخش» از افزایش تعداد ناوگان به ۲۵۰ فروند هواپیما تا پایان سال خبر داد و گفت: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور از ۲۸.۵ سال در ابتدای دولت سیزدهم امروز به ۲۶ سال رسیده است و عمر ناوگان نه تنها ۲ سال جوانتر شده بلکه ۲سال از پیری ناوگان جلوگیری شده است و در نظر داریم متوسط عمر ناوگان را به زیر ۲۰ سال کاهش دهیم.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.

وی همچنین به ارائه گزارش پروازهای اربعین ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: برای عملیات پروازهای اربعین که از ۲۷ مردادماه آغاز و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد در مجموع ۴هزار و ۶۴۳ مجوز پروازی صادر شده که از این تعداد مجوز صادر شده سهم شرکت هواپیمایی عراقی ۹۶۶ پرواز است.

وی با بیان اینکه قرار است بیش از ۳۰۰هزار زائر از طریق ۲۳ فرودگاه ایران به فرودگاه‌های نجف و بغداد اعزام شوند، افزود: تاکنون ۷۰ درصد بلیت پروازهای اربعین به فروش رفته و از ابتدای عملیات پروازی اربعین ۶۵هزار و ۷۸۶ زائر با ۵۱۲ پرواز جابه جا شده‌اند.

محمدی بخش درخصوص نظارت های صورت گرفته بر نحوه عرضه بلیت گفت: سازمان تعزیرات، دادستانی، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بازرسی کل کشور در قالب یک گروه از تمام شرکت هاو سایت های فروش بلیت روزانه نحوه عرضه و نمایش فروش بلیت را بررسی و بازرسی می کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، صنعت حمل ونقل هوایی را پیشران توسعه کشور عنوان کرد و گفت: اما این صنعت در ایران بیش از ۴۳ سال است که در جنگ تمام عیار قرار دارد و از تحریم گذشته است.

وی صنعت حمل ونقل هوایی را ایمن‌ترین و امن‌ترین بخش حمل ونقل عنوان کرد و گفت: علی رغم قرار داشتن در شرایط سخت تحریم یاد گرفتیم که چگونه این صنعت را حفظ کنیم و بتوانیم در حوزه ایمنی و امنیت رتبه قابل قبولی را در سطح دنیا کسب کنیم.

محمدی بخش ادامه داد: برای رفع نیازهای این صنعت یک برنامه ده سال و ۴ راهبرد از جمله تاب آوری، نهضت تعمیر قطعات، تامین نقدینگی برای نوسازی ناوگان و ساخت هواپیمای بومی تعریف شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان یک راهبرد در صنعت حمل و نقل هوایی است تا بدانجا که امروز هیچ موتور و قطعه ای برای تعمیر به خارج از کشور نه تنها ارسال نمی شود بلکه تعدادی از شرکت های صاحب سبک قطعات‌شان در ایران تعمیر می شود.

محمدی بخش، گفت: با توجه به دیپلماسی فعال، ایران به ۱۰۸ نقطه بین‌المللی پرواز انجام می دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه روزانه ۱۲۰۰ پرواز در ایران انجام می شود، افزود: همچنین ۲۹ کشور دارای پرواز مستقیم از ایران هستند و ۲۷ ایرلاین خارجی از اروپا، آسیای میانه و چین در ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: با ۳۲ کشور ظرف ۲۰ ماه گذشته تفاهم نامه بین المللی به امضا رسیده است که تمامی این پروازها به صورت ایمن انجام می شود.

ارسال نظر