بیت‌کوین و بازار کریپتو نزولی می‌مانند؟

۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۱۳:۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۱۳۸۹۵
بیت‌کوین و بازار کریپتو نزولی می‌مانند؟

قیمت بیت کوین (BTC) در واکنش به اظهارات پاول به پایین‌ترین سطح روزانه در حدود 25 هزار و 800 دلار از بالاترین سطح روز قبل خود در 26 هزار و 200 دلار سقوط کرد.

به گزارش تجارت نیوز، اتر (ETH) نیز نسبت به قیمت خود در زمان سخنرانی پاول کاهش داشت، اما در سطوح فعلی خود در حدود 1650 دلار ثابت مانده است. این حرکت کاهشی در سطوح قیمت بازار  ارز دیجیتال پس از آن صورت می‌گیرد که بازدهی دو ساله ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اوایل ماه جولای نزدیک به 5.10 درصد رسیده است. بازدهی کوتاه‌مدت ایالات متحده حساس‌ترین نسبت به تغییرات انتظارات مربوط به برنامه‌های نرخ بهره فدرال رزرو است.

بازده بالاتر بدهی دولت ایالات متحده، که یک دارایی بدون ریسک در نظر گرفته می‌شود، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا دارایی‌های ریسکی خود، مانند کریپتو را بفروشند.

فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ ها آماده است

پاول در جکسون هول گفت، فدرال رزرو آماده است در صورت نیاز برای مقابله با تورم، نرخ‌های بهره را تا سطوح بیشتری افزایش دهد؛ اگرچه بانک مرکزی محتاطانه عمل خواهد کرد.

وی افزود: در هر حالتی، بانک مرکزی سیاست محدودکننده پولی خود را تا زمانی که تورم آمریکا به طور پایدار کاهش یابد، حفظ خواهد کرد. فدرال رزرو در ماه ژوئیه نرخ بهره را به 5.25 تا 5.50 درصد رساند که بالاترین سطح در بیش از دو دهه اخیر است. بانک مرکزی در مارس 2022 پس از افزایش شدید تورم در ایالات متحده که از اواسط سال 2021 شروع شد، افزایش شدید نرخ‌های بهره را آغاز کرد.

پس از اینکه در اواسط سال 2022 به بالای 9 درصد سالانه رسید، نرخ تورم کل طبق شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده از آن زمان به حدود 3 درصد کاهش یافت، اگرچه این نرخ همچنان بالاتر از هدف 2.0 درصدی فدرال رزرو است.

گفتنی است، با توجه به قدرت مداوم بازار کار ایالات متحده، فدرال رزرو همچنان نگران است که تورم در کوتاه مدت به طور پایدار به سطح 2.0 درصد کاهش پیدا نکند.

بیت کوین و بازار کریپتو نزولی می‌مانند؟

به نظر نمی‌رسد که تجدیدنظر فدرال رزرو در جلسه اخیر خود بر قیمت بیت‌کوین (BTC) و اتر (ETH) اثر مهمی گذاشته باشد. زیرا این دو ارز دیجیتال در محدوده‌های روزانه خود باقی مانده‌اند.

در حالی که چرخه افزایش نرخ تهاجمی فدرال رزرو که در سال 2022 آغاز شد، محرک اصلی بازار نزولی ارزهای دیجیتال در سال گذشته بود؛ به نظر می‌رسد که اکنون، بازار با افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به سطوح بالاتر، سازگار شده است. این نتیجه از عدم واکنش نزولی بازار کریپتو به احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو برداشت می‌شود.

پس از بحث تصمیمات فدرال رزرو پیرامون نرخ‌های بهره، یکی از موضوعاتی که باید در رادار معامله‌گران بازار رمز ارز باشد، تصمیم قاضی در مورد شکایت Grayscale از SEC به دلیل امتناع آن‌ها از تأیید برنامه ETF بیت کوین در سال 2022 است که به زودی نتیجه آن مشخص می‌شود.

ارسال نظر