۲۹۸۶ مشاوراملاک در کشور پلمپ شدند

۱۴۰۲/۰۶/۰۱ - ۱۵:۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۱۳۷۰۷
۲۹۸۶ مشاوراملاک در کشور پلمپ شدند

 علیرضا مهلی صبح امروز (اول شهریورماه) در حاشیه سفر به بندرعباس، افزود: این واحدهای صنفی متخلف بیش از ۱۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نبود نرخ نامه، مجوز، ارائه نکردن فیش رسید کمیسیون و گران فروشی از مهم‌ترین تخلفات مشاوران املاک بود، تصریح کرد:  بیش از هشت میلیون ایرانی مستاجر هستند که باید در سامانه اجاره بهاء نام نویسی، و کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

مهلی با بیان اینکه بیش از هزار و صد مشاور املاک در هرمزگان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: مالکان هم با نام نویسی و ثبت ملک هایشان در سامانه ملی اسناد و املاک، مشمول مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با نام نویسی مستاجران در سامانه ملی اسناد و املاک در قسمت اجاره نامه، سوداگران نمی‌توانند در سال‌های آینده دخل و تصرفی در اجاره بهای فرد داشته باشند، اظهار کرد: در یک ماه گذشته از ۷۰۰ مشاور املاک استان هرمزگان بازرسی و از این شمار ۲۵ واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

مهلی با بیان اینکه این واحدهای صنفی متخلف بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان تماس بگیرند.

ارسال نظر