پارک‌های جنگلی شهرها به شهرداری‌ها واگذار می‌شود

۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۰۱:۵۰:۲۰
کد خبر: ۲۱۳۴۷۳

نمایندگان مجلس با امکان واگذاری پارک‌های جنگلی واقع در حریم و محدوده شهرها به شهرداری‌ها با حفظ حقوق مالکانه دولت، موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی دیروز یکشنبه ۲۹ مرداد مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به شور دوم گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید با پیشنهاد الحاق یک بند تحت عنوان ماده ۴۳ مکرر ۳ طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت جهاد کشاورزی (سازمان مراتع و جنگل ها) می‌توانند بدون انجام تشریفات مناقصه، پارک‌های جنگلی و نهالستان‌های متروکه و کمربند سبز واقع در محدوده و حریم شهرها را با حفظ کاربری و با حفظ حقوق مالکانه دولت بدون دریافت حقوق مالکانه برای استفاده عموم به شهرداری مربوطه واگذار کند.

سید علی ادیانی نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرد: جنگل‌ها باید در اختیار دولت باقی بماند. محمدباقر قالیباف رییس مجلس در موافقت با این پیشنهاد اظهار کرد: برخی پارک‌های جنگلی در داخل شهرها مانند پارک‌های سرخه حصار یا لویزان تهران در حال حاضر هم در اختیار شهرداری هستند اما مالکیت آنها در دست دولت و وزارت جهاد کشاورزی باقی مانده است.

 

ارسال نظر