کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی ابلاغ شد

۱۴۰۲/۰۵/۳۰ - ۰۱:۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۱۳۴۵۴

کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل ۳۰ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ ترمال سونوگرافی از ۴ به یک درصد ابلاغ شد.

سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به گمرک ایران موضوع کاهش حقوق گمرکی اقلام دارویی فصل ۳۰ کتاب مقررات صادرات و واردات و کاغذ نرمال سونوگرافی از ۴ به یک درصد را ابلاغ کرد. در این نامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره ۶۵۵/۴۱۶۰۸ مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۷ معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به استعلام این دفتر در خصوص فهرست کد تعرفه‌های اقلام دارویی (موضوع مفاد بند (ب) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲) ارسال و به استحضار می‌رساند کلیه اقلام دارویی مندرج در فصل سی‌ام کتاب مقررات صادرات و واردات مشمول کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) درصد بر اساس مفاد بند (ب) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هستند لذا مراتب جهت استحضار و اقدام مقتضی ارسال می‌گردد.

ضمناً خاطرنشان می‌سازد کاهش حقوق گمرکی از (۴) به (۱) درصد برای واردات دارو مواد اولیه دارو تجهیزات و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی و مواد اولیه آنها و شیر خشک اطفال (موضوع قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا) ذیل هر یک از ردیف تعرفه‌های فصول مختلف کتاب، موکول به تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت (حسب مورد در سامانه گمرک ایران است. همچنین در نامه دیگری موضوع کاهش حقوق گمرکی کاغذ نرومال سونوگرافی از ۴ به یک درصد بر اساس مفاد بند (ب) تبصره (٧) قانون بودجه سال ١٤٠٢ ابلاغ شده است.

در این نامه آمده است: پیرو نامه مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۵ موضوع اعلام فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول کاهش حقوق گمرکی بر اساس مفاد بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به پیوست تصویر نامه شماره ۶۵۵/۴۰۷۶۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در خصوص اضافه شدن «کاغذ نرمال سونوگرافی» به فهرست مذکور ارسال می‌گردد. 

 

ارسال نظر