چرا خوردن سیر با وجود بوی نامطبوع این‌قدر برای سلامت بدن توصیه می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۳۳۴۶
چرا خوردن سیر با وجود بوی نامطبوع این‌قدر برای سلامت بدن توصیه می‌شود؟

سیر از آن‌ دسته خوراکی‌هاست که با وجود بوی تند آن، طرفداران بی‌شماری دارد. فواید این خوراکی اعجاب‌انگیز آن‌قدر زیاد است که بسیاری از کسانی که از بوی آن متنفرند نیز خوردنش را از خود دریغ نمی‌کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، کاهش فشار خون و چربی خون از جمله مشهورترین خواص این خوارکی است‌؛ در زیر فواید مصرف سیر را مورد بررسی قرار می‌دهیم با ما همراه باشید.

با مصرف سیر سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

سیر دارای مواد مغذی بی‌شماری است که برای سلامت بسیار مفید است. یکی از خواص این خوراکی تقویت سیستم ایمنی بدن است. سیر در بدن افراد سالم بدن را مقاوم‌تر می‌سازد و از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و در صورت بیماری مصرف این خوراکی در مبارزه با بیماری به بدن کمک می‌کند.

کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته مغزی با مصرف سیر

همان‌طور که اکثر افراد این خاصیت سیر را به خوبی می‌شناسند، این خوراکی سبب کاهش فشار خون می‌شود، افرادی که از افزایش فشار خون گله دارند با مصرف روزانه سیر می‌توانند از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کنند. مصرف سیر می‌تواند در کسانی که مشکل فشار خون دارند از سکته مغزی و حملات قلبی جلوگیری کند.

کلسترول خود را با مصرف سیر کاهش دهید

افزایش کلسترول بد در خون مشکلات زیادی برای بدن به وجود می‌آورد، اما با مصرف سیر طبق تحقیقات ۱۰ الی ۱۵ درصد از سطح کلسترول بد خون کاهش می‌یابد. نکته قابل توجه اینکه مصرف سیر کلسترول خوب خون را از بین نمی‌برد و تنها چربی‌های مضر را کاهش می‌دهد.

با سیر از آلزایمر و زوال‌ عقل پیشگیری کنید

سیر سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها به شدت از بدن در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کنند، یکی از این بیماری‌ها، بیماری‌های مربوط به مغز و زوال عقل است که با خوردن سیر و افزایش سطح آنتی‌اکسیدان در بدن، در برابر این بیماری‌ها مقاوم می‌شوید.

پیشگیری از سرطان

همان‌طور که در بالا ذکر شد، سیر منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هاست که یکی از وظایف آنها مبارزه با سلول‌های سرطانی است. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، زنانی که به طور مرتب سیر خام و تازه مصرف می‌کرده‌اند ۳۵ درصد کمتر دچار سرطان روده شده‌اند.

مبارزه با عفونت‌ها با مصرف سیر

سیر دارای آنتی‌بیوتیک بالا و ماده‌ای به نام آلیسین است. این ماده برای مبارزه با انواع عفونت‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها مفید است.

 

ارسال نظر