شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد

۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ۱۴:۵۵:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۲۲۸
شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

به گزارش میزان، در این بیانیه که از سوی «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت صادر شده، آمده است: اعضای شورای امنیت حمله تروریستی شنیع و بزدلانه به مردم بی‌گناه و زائران در حرم شاهچراغ شیراز را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

این بیانیه تاکید کرده که مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته و در پی آن دو نفر به شهادت رسیده و ۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

تروریسم یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت بین‌المللی

این بیانیه می‌افزاید: اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

بیانیه شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کرده است.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه از همه کشور‌ها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

بر اساس این بیانیه، اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آن‌ها در هر کجا، هر زمان و از سوی هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است؛ آن‌ها مجددا بر لزوم مبارزه همه کشور‌ها با تمام ابزارها، مطابق با منشور سازمان ملل و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، قانون بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی از طریق اقدامات تروریستی، تاکید کردند.

ارسال نظر