خودروهای وارداتی بازیکنان تیم ملی چقدر قیمت دارد؟

۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - ۱۶:۳۱:۲۴
کد خبر: ۲۱۲۹۶۱
خودروهای وارداتی بازیکنان تیم ملی چقدر قیمت دارد؟

کم تر از دو ماه پیش بود که اولین سری از خودروهای واردشده توسط فوتبالیست های تیم ملی وارد گمرک کشور شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. بسیاری از مردم در واکنش به این خبر اظهار ناراحتی کردند و نه تنها این جایزه را حق فوتبالیست ها نمی دانستند، بلکه گله‌مند بودند که چرا مردم عادی نمی توانند از وجود خودروهای وارداتی ارزان بهره‌مند شوند.

به گزارش اسب بخار، اکنون خودروهای این بازیکنان، که دیرتر از وارداتی های مردم ثبت سفارش شدند و از طرفی دیگر دیرتر نیز به گمرک ایران رسیدند، پروسه ترخیص و کسب استاندارد بسیار سریعی را طی کردند. این در حالی است که بسیاری از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی از اسفند پارسال تا حالا ۵۰۰ میلیون بلوکه کرده اند و هنوز هم نه مشخص است خودروی‌شان با چه قیمتی به دست‌شان می رسد و هم این که اصلاً خودرو به آن ها تحویل می دهند یا نه.

با وجود گله‌مندی حدود ۳۰ هزار نفر از کسانی که خودروهای وارداتی را پیش خرید کرده اند و حدود ۱۱۰۰ نفر از متقاضیان خرید چانگان های CS۳۵ پلاس، فوتبالیست ها توانستند به راحتی و بدون هیچ دردسری در قالب پاداش جام جهانی، خودروهای مدنظر خود را وارد کشور کنند.

اکنون ویدیویی منتشر شده است که نشان می دهد یکی از بازیکنان تیم ملی، خودرویی را که وارد کرده قرار است با قیمت بسیار گزافی در یکی از نمایشگاه های تهران به فروش برساند.

در این راستا باید گفت با توجه به خاص و تک بودن خودرویی که در فیلم است و با وجود این که فقط دو نمونه از آن توسط فوتبالیست ها وارد شده است، احتمال صحت اطلاعات به‌دست آمده از ویدیو بسیار بالاست و می توان به آن اطمینان کرد.

همان طور که در فیلم منتشرشده دیده می شود، خودرویی که در نمایشگاه قرار دارد رنج روور ولار (Range Rover Velar) ۲۰۲۳ است که تا به این جای کار فقط دو بازیکن آن را وارد کشور کرده اند.

با توجه به این که هم سردار آزمون و هم حسین کنعانی زادگان رنج روور ولار وارد کرده اند و طبق گفته های فرد فیلم‌بردار، این خودرو متعلق به حسین کنعانی زادگان است که بسیاری از فوتبال دوستان و علاقه مندان به حواشی فوتبال، آن را به خوبی می شناسند.

قیمت فروش این خودرو از طرف نمایشگاه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام می شود، اما این قیمت قطعی نیست، زیرا اگر کسی پیشنهاد بهتر و بیش تری داشته باشد نسبت به دیگر مشتریان این خودرو در اولویت بالاتری قرار می گیرد.

نکته جالب اما این است که با بی شرمی تمام اعلام می شود که اگر کسی پیشنهاد بهتر و بالاتری داشته باشد می تواند در اولویت قرار بگیرد و خودرو را خریداری کند. این در حالی است که قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد بسیار بیش تر از ارزش این خودروست و فروشنده حتا به این مقدار هم راضی نیست.

توجه داشته باشید بازه ای که صاحب خودرو اعلام کرده است خود اختلاف ۲۰ میلیارد تومانی دارد که می تواند زندگی تعداد زیادی از خانوارهای نیازمند کشور را زیر و رو کند.

قیمت پایه ترین نسخه این خودرو حدود ۶۰ هزار دلار است که با احتساب دلار ۵۰ هزار تومانی به پول ما می شود حدود ۳ میلیارد تومان. اگر فول ترین تریم این خودرو با قیمت حدودی ۱۳۰ هزار دلار را هم در نظر بگیریم می شود ۶.۵ میلیارد که باز هم با میانگین قیمت اعلامی یعنی ۹۰ میلیارد، حدود ۸۳.۵ میلیارد اختلاف دارد.

به این ترتیب، می بینیم که چگونه فوتبالیست ها به راحتی و مثل آب خوردن می توانند خودرو وارد کنند و نه سازمان استانداردی هست که مانع پلاک شدن شود و نه گمرکی که مانع ترخیص شود، اما همین روال و قضیه برای مردم عادی که مدت هاست چشم انتظار خودروهای وارداتی هستند بیش از یک سال طول کشیده و هنوز حتا یک خودرو هم تحویل داده نشده است و قرار هم نیست به این زودی ها تحویل داده شود. توجه داشته باشید که این انتظار برای یک خودروی وارداتی چینی است و انتظار برای واردات خودروهای دیگر کشورها یعنی کره ای ها، ژاپنی ها و اروپایی ها شاید بیش تر هم طول بکشد.

اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم که در آینده، فروش خودروهای وارداتی فوتبالیست ها با چه قیمت هایی قرار است انجام شود و هر کدام از آن ها برای عملکرد ضعیفی که در جام جهانی داشتند، قرار است چه‌قدر، فقط از راه وارد کردن خودرو، سود کنند.

در پایان خوشحال می شویم نظر شما مخاطبین عزیز را درباره این واردات های سفارشی بدانیم.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
1
واقعأ این ظلم به امسال ما دهک پایین جامعه است اصلا این ظلم را نمیبخشیم و واگذار ميکنيم به خدا چون کاری از دستمان بر نمی آید