فولاد، ناجی شاخص می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - ۰۱:۴۱:۲۶
کد خبر: ۲۱۲۸۸۴
فولاد، ناجی شاخص می‌شود؟

نمودار سهام فولاد نشان می‌دهد که این سهم از سال 1399 شروع به ساخت یک کانال صعودی کرده و در آخرین صعود موفق به شکست پرقدرت سقف تاریخی خود شده است.

 در حال حاضر با توجه به حمایت سهامداران، قیمت سهم با خستگی خود را به سقف تاریخی شکسته شده رسانده که این موضوع در نوع کندل‌های ساخته شده در طول اصلاح کاملا مشهود است.

سقف تاریخی سهم در محدوده 5000-4700 قرار دارد که با منطقه تقاضا و خط میانی کانال، حمایت استاتیک وداینامیک همپوشانی دارد و سد حمایتی قدرتمندی را در برابر قیمت ساخته است.

با توجه به اینکه آرایش کندل‌ها نشان‌دهنده چرخش قیمت است؛ احتمال افزایش قیمت تا سقف کانال (محدوده 7000-6700) وجود دارد که موجب باز پس‌گیری سقف شاخص کل خواهد شد.

همچنین درصورت شکست حمایت مهم  5000-4700، ریزش قیمت سهم تا 4000-3500 امکان‌پذیر است که در اینصورت شاهد اصلاح بیشتر شاخص کل تا محدود 1 میلیون و 820 هزار واحد خواهیم بود.

محدوده حمایتی فولاد در کف کانال، محدوده تقاضا و حمایت استاتیک (که با هم پوشانی دارند) قرار دارد که به نوبه خود دارای قدرت حمایتی بالایی بوده و درصورت اصلاح شاخص تا 1 میلیون و 820 هزار واحد باعث حمایت و برگشت شاخص کل خواهد شد.

 

ارسال نظر