هشدار چمران درباره ساخت و سازهای غیر مجاز

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ۱۳:۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۱۲۴۶۴
هشدار چمران درباره ساخت و سازهای غیر مجاز

مهدی چمران پیش از آغاز یکصدوشصت‌وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: در جلسه امروز ابتدا قرار بود معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گزارشی را از عملکرد این معاونت ارائه کند ولی به لحاظ روی دادن حادثه ناگوار فروریختن ساختمان در خلازیر که منجر به فوت پنج نفر شد برنامه تغییر کرد و مقرر شد شهردار منطقه و مدیرعامل سازمان آتش نشانی و اگر ضرورت داشت افراد دیگری همچون معاون خدمات شهری و مسئول ستاد بحران گزارشی را ارائه کنند تا مردم و اعضای شورا در جریان جزییات این حادثه قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: پس از آن انتخابات هیات رئیسه برای سال سوم در دوره ششم برگزار خواهد شد. همچنین نامگذاری‌ها و بررسی پرونده باغات نیز در جلسه امروز شورای شهر دنبال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی در شهر تهران نیز اظهار کرد: اولین اقدامی که در این حوزه باید انجام شود شکل‌گیری هماهنگی منسجم است به شکلی که مأموران شهرداری از طریق قوه قضاییه دارای حکم باشند و قبل از اینکه تخلف رخ دهد، جلوی آن را بگیرند.

چمران تاکید کرد: تخریب‌ها باید با حکم قضایی باشد و از نیروی انتظامی کمک بگیرند، لذا بهتر است از ابتدا جلوی این کار را بگیریم و امیدواریم این هماهنگی ایجاد شود و در همه نقاط شهر تهران همچون گلابدره و خاک سفید و ... جلوی این تخلفات را از ابتدا بگیریم، البته نیازمند تسلط خوب نیروهای شهرداری در این حوزه هستیم افرادی که دست به این اقدام می‌زنند مافیا هستند که با قداره و تفنگ می‌آیند و این ساختمان‌ها را می‌سازند؛ لذا شهرداری مجبور است حکم بگیرد و با نیروی انتظامی هماهنگی کند و تجهیزات بسیاری را برای تخریب‌ها به کار بگیرد.

ارسال نظر