عربستان کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود را ادامه می‌دهد

۱۴۰۲/۰۵/۱۳ - ۱۲:۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۱۰۰
عربستان کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود را ادامه می‌دهد

عربستان اعلام کرد کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را یک ماه دیگر و در ماه سپتامبر تمدید می‌کند و این طرح ممکن است باز هم تمدید یا بر میزان کاهش تولید آن افزوده شود.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، طبق گفته یکی از مقامات وزارت انرژی عربستان، تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر حدود ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود. هدف از این کاهش تولید حمایت از ثبات بازار نفت است.

این مقام عربستانی از تمدید دوباره این اقدام داوطلبانه پس از ماه سپتامبر و همچنین افزایش میزان این کاهش تولید خبر داد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم کمی بعد از اطلاعیه عربستان اعلام کرد کشورش صادرات نفت خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سپتامبر کاهش می‌دهد.

ائتلاف اوپک پلاس در آخرین اجلاس خود ادامه طرح کاهش تولید در ۲۰۲۴ را تصویب کرد و عربستان قول داد تولید خود را یک میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه پایین بیاورد که بعد تا ماه اوت تمدید شد.

به نظر نمی‌رسد کمیته نظارتی مشترک ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید خود را در اجلاس روز جمعه تغییری دهد. 

ائتلاف اوپک پلاس حدود ۴۰ درصد از نفت خام دنیا را تولید می‌کند و از اواخر ۲۰۲۲ تولید خود را جهت حمایت از بازار پایین آورده است.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در ماه ژوئیه گفت ائتلاف اوپک پلاس به تلاش خود برای شگفت زده کردن بازار ادامه داده و هر کاری که لازم باشد برای متعادل کردن آن انجام می‌دهد.

 

ارسال نظر