۲۳ استان گرفتار گرد و غبار است

۱۴۰۲/۰۵/۱۰ - ۰۲:۵۷:۱۹
کد خبر: ۲۱۱۹۴۹
۲۳ استان گرفتار گرد و غبار است

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت مسوولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست گفت: ۴۰۶ دشت کشور درگیر فرونشست و ۲۳ استان گرفتار گرد و غبار است.

پدرام جدی، سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست نقش سازمان حفاظت محیط‌زیست در جاری‌سازی مسوولیت اجتماعی اظهار داشت: وضعیت اکوسیستمی کشور شکننده است و این موضوع نشانه‌های زیادی دارد. او افزود: ۴۰۶ دشت کشور درگیر فرونشست، ۲۳ استان درگیر گرد و غبار است و کاهش سطح پوشش گیاهی، آلودگی هوا و … نشان می‌دهد سازگار نوین و جدید باید مد نظر باشد.

جدی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی به این شرایط شکننده سرعت اکوسیستم داده است، گفت: در اسناد بالادستی مسوولیت اجتماعی نیز بسیار مورد توجه است. سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: خانه‌های محیط زیست به ۲۱۵۰ مورد رسیده و حتی در روستا راه‌اندازی شده و تلاش شده آحاد مردم در این بستر حضور یابند. سازمان‌های مردم نهاد برخاسته از گروه‌های مردمی‌اند و حتی بهتر در افزایش رفتار دوستدار محیط زیست عمل می‌کنند. وی بیان داشت: ردپای صنایع بر محیط زیست انکار ناپذیر است و باید همه مسوولیت اجتماعی را وظیفه خود بدانند. باید شرایط و سازکار لازم اندیشیده شود.

برخی برندها هم در این زمینه در جهان به موضوع حفاظت از محیط زیست پرداخته‌اند و حتی جزو تبلیغاتشان صنایع دوستدار محیط زیست است. جدی گفت: مسوولیت اجتماعی کلید صیانت پایدار محیط زیست است و سازمان به تنهایی نمی‌تواند صیانت کند و این مساله وظیفه عمومی محسوب می‌شود. او اظهار کرد: یک سری برداشت‌های نادرست از موضوع مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها در قبال حفظ محیط زیست شده است و گفته می‌شود که شرکت‌ها مسوولیت اجتماعی را راه گریزی برای خود می‌دانند. ما از هر شرکتی که حفظ محیط زیست را وظیفه خود بداند استقبال می‌کنیم اما این موضوع یکی از مسائلی است که باید ساز و کار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر