مسکن باید در استطاعت مردم باشد!

۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۶:۲۹:۴۰
کد خبر: ۲۱۱۸۱۲
مسکن باید در استطاعت مردم باشد!

سیدالحسینی درباره ساخت مسکن استطاعت­‌پذیر در بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: در پیشینه موجود، شهرسازی معمول تاکنون حامی شهرسازی شمالی بوده و استانداردهایی در آن وجود داشته که در توان طبقات مرفه و متوسط بوده و این امر منجر به حاشیه رانده شدن گروه‌های کم درآمد شهری شده است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: از آنجاکه در نظام رسمی توسعه شهری‌، ضوابطی متناسب با توان اقتصادی افراد و گروه‌های کم­‌درآمد وجود ندارد، به ناچار این گروه خارج از نظام رسمی مبادرت به ساخت‌وساز می­‌کنند.

وی با اشاره به این که باید مسکن استطاعت‌­پذیر در شهرسازی لحاظ شود، اظهارکرد: در زمینه تامین مسکن گروه­‌های کم‌درآمد، نیازمند سیاست­‌ها و ایده­‌های جدید هستیم که در آنها باید مقولاتی از جمله وضعیت معیشت، سبک زندگی و استطاعت ساکنان کم‌­درآمد در ارایه ضوابط و استانداردها، انعطاف‌­پذیری در عرضه مسکن، توجه به ویژگی­‌های معماری و روش‌­های ساخت بومی در تلفیق با فناوری­‌های نوین، شیوه تدریجی ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرند.

سیدالحسینی با اشاره بسته‌ تشویقی 19 بندی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران‌ تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران، بسته تشویقی 19 بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری را در راستای شتاب بخشی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و تولید مسکن استطاعت­‌پذیر تهیه و در شورای مذکور مصوب کرده است.

ارسال نظر