درآمد خالص گردشگران سلامت معادل روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام است

۱۴۰۲/۰۵/۰۲ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۳۴۳
درآمد خالص گردشگران سلامت معادل روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام است

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: با توجه به اینکه خدمات پزشکی در ایران از کیفیت بالاتری نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا برخوردار است، درآمد خالص گردشگران سلامت را می‌توان به معادل روزی حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام افزایش داد.

علی دباغ افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به کشور ما می‌آیند که اگر هر کدام متوسط ۲ هزار دلار در کشور خرج درمان و همین اندازه هزینه اقامت و رفت و آمد کنند، نزدیک به ۵ میلیارد دلار در حال حاضر در این حیطه درآمد کشور است اما می‌توان این عدد را به راحتی به حداقل ۱۸ میلیارد دلار یعنی حداقل سالانه معادل ۱۸۰ میلیون بشکه نفت یا روزی حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت خالص بدون در نظر گرفتن هزینه‌های استحصال نفت در نظر گرفت. او اظهار داشت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان کشور حدود ۷۰ درصد است و در حال حاضر ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که می‌توان با کمی برنامه‌ریزی در داخل و خارج کشور، این درآمد هنگفت را برای کشور ایجاد کرد.

دباغ افزود: خدمات پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای دنیا، از کیفیت بالاتری برخوردار است، ولی در جذب گردشگری سلامت کشورمان با مشکل روبروست به‌طوری که در طی سال‌های اخیر، زنجیره جذب و انتقال بیمار خارجی در کشور به خوبی تعریف نشده است. او تصریح کرد: طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای رشد گرشگری سلامت صورت گرفته ولی کافی نبوده و کشورهایی از جمله هندوستان گردشگران بسیاری را در حوزه سلامت جذب کرده، اگر سیستم فعالی در این حوزه وجود داشته باشد می‌توان در زمینه گردشگری سلامت خوب عمل کرد.

دباغ افزود: می‌توان نمایندگی‌ بیمه‌هایی را زیرنظر نهادهای دولتی برای اعتماد بیماران خارجی دایر کرد که گذشته از برطرف کردن مشکلات آنان، اعتماد گردشگران سلامت را به ارایه خدمات جلب و همزمان، صنعت بیمه هم به گردشگران سلامت ارایه خدمات و درآمد کسب کند.  عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: تبلیغات داخلی و خارجی در زمینه گردشگری سلامت موثر است، در بستر فضای مجازی همه می‌توانند تبلیغ ‌کنند، می‌توانیم با فراهم کردن بستر مناسب و بهره‌گیری از فضای تبلیغاتی و با توجه به تعرفه پایین نسبت به ترکیه، گردشگران زیادی را به کشورمان جذب کنیم.

 

ارسال نظر