قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۳۰ تیر ۱۴۰۲/ در شرایط فعلی خودرو بخریم یا نه؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۱۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۱۱۱۴۴
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۳۰ تیر ۱۴۰۲/ در شرایط فعلی خودرو بخریم یا نه؟+ جدول قیمت‌ها

قیمت خودرو امروز جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ پس از کاهش قیمت‌های پی در پی از آغاز هفته، سرانجام در روز جمعه آرام گرفت. امروز در اکثر محصولات ثبات کامل قیمتی به چشم می‌خورد و می‌توان گفت تا به این لحظه، هیچ خودرویی افزایش قیمت نداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت با جدی شدن آغاز واردات خودرو، گروهی از قطعه سازان احساس خطر کردند و با تنظیم نامه‌ای برای ریاست جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه، درخواست دادند که جلوی این کار گرفته شود. بازار خودرو نیز با تاثیر گرفتن از این اخبار، با شدت بیشتری رو به کاهش گذاشت و احتمال می‌رود این کاهش‌ها در هفته آینده نیز ادامه‌دار باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز برخلاف روزهای گذشته، روند کاهشی را طی کرد.

قیمت روز خودروهای داخلی در بازار آزاد 

بازار خودروهای داخلی تحت تاثیر تعطیلی بنگاه‌ها در روز جمعه، هیچ تغییری نداشته و قیمت خودروها تا به الان ثابت گزارش می‌شود.

تیبا 2 یا همان تیبا هاچ‌بک با مدل 1400، از خودروهای  توقف تولید خورده شرکت سایپا محسوب می‌شود که نسبت به روز گذشته هیچ تغییری نداشته و با همان نرخ 341 میلیون تومانی در حال معامله است.

کوئیک دنده‌ای S نیز که فیس‌لیفت تیبا 2 به شمار می‌رود، روز گذشته با کاهش 3 میلیون تومانی همراه بود. اما امروز با همان نرخ روز گذشته و در همان قیمت 342 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو بوده که از دو روز گذشته دارای ثبات کامل قیمتی است. سورن پلاس امروز به مبلغ 565 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو 207i دنده اتوماتیک نیز از روز گذشته پس از سقوط قیمت روی کانال 700 میلیون تومان، فعلاً بدون تغییر و با همان قیمت در حال خرید و فروش است.

 

جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۳۰ تیر ۱۴۰۲

قیمت روز خودروهای مونتاژی در بازار آزاد

قیمت خودروها در بازار مونتاژی‌ها نیز تحت تاثیر تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش، هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرد.

جک J4 ارزان‌ترین سدان مونتاژی بازار به شمار می‌رود که به دلیل خرید و فروش بیشتر، در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرده و می‌توان گفت که کمترین کاهش قیمت را از ابتدای هفته تجربه کرد.

ام‌وی‌ام X22 PRO نیز در رده ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار طبقه بندی می‌شود. این خودرو با سقوط به زیر کانال یک میلیارد تومان، دو روزی در همان نرخ 960 میلیون تومانی ثابت شده است.

جک S5 نیوفیس از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی به شمار می‌رود که روز گذشته 20 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده بود. اما امروز در همان نرخ یک میلیارد و 300 میلیون تومانی ثابت بود.

لاماری ایما یکی از زیباترین طراحی‌ها را در میان کراس‌اوورهای بازار دارد.این خودرو از ابتدای هفته 100 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و امروز با نرخ یک میلیارد و 880 میلیون تومان خرید و فروش شد.

جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۳۰ تیر ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو از هفته‌های گذشته در رکود بود اما با صحبت‌های آقای رئیسی مبنی‌بر اینکه قیمت‌های شورای رقابت باید به نرخ قبلی باز گردد، بازار را با یک کاهش دیگر همراه کرد. می‌توان گفت قیمت خودروها بسیار پایین آمده و برخی از آن‌ها پایین‌تر از نرخ‌های کارخانه شده است.

وی ادامه داد: در بازار فعلی، سرمایه از آن بیرون کشیده شده و فرصت خوبی برای خرید خودرو است. اما کسانی که به دنبال سود از این بازار هستند، به نظرم دیگر مثل سال‌های گذشته سودآور نبود و مانند بازار سکه و طلا، مناسب آنها نخواهد بود. از طرف دیگر مشاهده می‌شود که با آغاز طرح‌های فروش خودروسازان، مردم دیگر مثل گذشته برای خرید خودرو هجوم نمی‌برند.

جعفری در مورد واردات خودرو افزود: موانع و قوانین غیرکارشناسی که برای واردات خودرو وضع شد، باعث شده که حتی با آغاز روند واردات، باز هم شاهد خودروهای چینی باشیم و خبری از هیوندای، کیا و سایر برندهای معتبر نباشد. اگر قوانین به گونه‌ای اصلاح شود که همه افراد توانایی واردات خودرو را داشته باشند، در آن صورت بازار خودرو باز هم با تغییرات جالبی همراه خواهد بود. اما باید توجه داشت که همچنان مصرفی باقی خواهد ماند.

 

ارسال نظر