وعده بهبود وضعیت نظافت شهر تهران طی یک ماه آینده

۱۴۰۲/۰۴/۲۹ - ۰۲:۳۷:۵۱
کد خبر: ۲۱۱۰۳۴

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران از برنامه‌‌ریزی این سازمان برای تغییر وضعیت نظافت و رفت و روب پایتخت خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت نظافت در تهران خوب نیست و طی برنامه‌ریزی صورت گرفته طی یک ماه آینده وضعیت به شرایط حداقلی خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران دیروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در ارتباط با حوزه نظافت و رفت و روب در شهر تهران اظهار کرد: در گذشته اتفاقاتی در این حوزه افتاده و به همین ترتیب در سال 1385-1386 ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیزه جهت جمع‌آوری پسماند وارد حوزه خدمات شهری شهرداری تهران شد و بدین‌ترتیب تلاش‌هایی برای کاهش نیروهای انسانی و افزایش ماشین‌آلات در آن مقطع انجام شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با گذشت چندین سال استفاده از ماشین‌آلات و دستگاه‌های مکانیکی جهت جمع‌آوری پسماند و رفت و روب بخش قابل توجهی از این ماشین‌آلات فرسوده شده‌اند، گفت: متاسفانه طی سنوات گذشته نیز اقداماتی جهت نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات در حوزه جمع‌آوری پسماند انجام نشده و بدین‌ترتیب ناوگان خدمات شهری شهرداری تهران فرسوده شده است. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه کیفیت خدمات شهری ما به دلایل و موارد اشاره شده ضعیف شده است، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم ظرف یک ماه آینده وضعیت نظافت در شهر تهران را به شرایط حداقلی برسانیم و بدین‌ترتیب طرحی آماده و اجرا خواهد شد. محمدی با بیان اینکه نباید شهری آلوده و کثیف را در پایتخت داشته باشیم، گفت: ظرفیت خوبی در سطح مناطق و نواحی وجود دارد و ما می‌توانیم با توجه به این ظرفیت و همکاری با پیمانکاران بخش خصوصی تغییراتی را در سطح نظافت شهر تهران ایجاد کنیم. وی با اشاره به برگزاری جلسه سازمان پسماند شهرداری تهران با پیمانکاران تصریح کرد: هفته آینده بنا داریم جلساتی را با تمام پیمانکاران حوزه خدمات شهری برگزار کنیم و مذاکراتی را با آنها داشته باشیم تا بتوانیم تعداد ماشین‌آلات را در حوزه خدمات شهری به حداکثر برسانیم. همچنین پیمانکاران باید پای کار بیایند و قطعا همانطور که بیان شد اثرات این کار تا یک ماه آینده در شهر خواهد بود و وضعیت مناسبی را در حوزه نظافت و رفت و روب در سطح تهران خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه إن‌شاءالله طی 5 الی 6 ماه آینده وضعیت را در بحث ناوگان خدمات شهری به حد اعلا خواهیم رساند، گفت: اقدامات و برنامه‌هایی برای تغییر وضعیت نظافت در بلندمدت آماده شده است و بنا داریم فرآیندها را در این حوزه اصلاح کنیم؛ ضمن اینکه باید تغییراتی نیز در بحث تفکیک زباله از مبدا و mrf داشته باشیم.

محمدی با اعلام این خبر که إن‌شاءالله طی 5-6 ماهه آینده وضعیت کتفی‌کولی‌ها و زباله‌گردان در سطح شهر تهران به حداقل خواهند رسید، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در این حوزه نیز اقداماتی صورت بگیرد و وضعیت به شرایط بهتری برسد ضمن اینکه در حال حاضر در هرکدام و در اکثر مخازن افراد زباله‌گرد قرار دارند و اقدام به جداسازی زباله‌ها می‌کنند و ما بنا داریم از این افراد نیز در مجموعه‌های mrf استفاده کنیم. وی با اشاره به ورود سازمان پسماند جهت شناسایی و برخورد مافیای زباله‌گردی گفت: در این حوزه نیز کار سختی را در پیش خواهیم داشت و باید بتوانیم اقدامات لازم را در برخورد با مافیای زباله انجام بدهیم.

 

ارسال نظر