روسیه در آستانه قرار گرفتن در قله تولید نفت جهان

۱۴۰۲/۰۴/۲۷ - ۰۳:۴۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۰۸۸۷

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که روسیه با پشت سر گذاشتن عربستان در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان است. ‌‌‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که روسیه در آستانه سبقت گرفتن از عربستان و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در جهان است.

تولید نفت عربستان بین ماه جولای و آگوست به 9 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و دلیل آن هم تصمیم این کشور برای کاهش داوطلبانه تولید نفت بوده است. این رقم تولید نفت عربستان، کمترین میزان تولید این کشور در دو سال گذشته است و روسیه را به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در میان کشورهای عضو گروه اوپک پلاس تبدیل خواهد کرد. اوایل ماه جاری، ریاض اعلام کرد که تا ماه آگوست روند کاهش یک میلیون بشکه‌ای داوطلبانه تولید نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه خواهد داد.

روسیه هم اعلام کرده که ماه آینده میلادی صادرات نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 500 هزار بشکه در روز کم می‌کند. این میزان کاهش تولید از سوی روسیه و عربستان معادل 1.5 درصد از کل عرضه نفت به بازار جهانی است. در ماه ژوئن تولید نفت عربستان 9.98 میلیون بشکه در روز بوده و در همین بازه زمانی، روسیه روزانه 9.45 میلیون بشکه نفت تولید کرده است. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، چند روز پیش بر همکاری عمیق بین ریاض و مسکو به عنوان دو کشور عضو گروه اوپک پلاس تأکید کرد و گفت: هر کاری که لازم باشد برای حمایت از بازار نفت انجام خواهیم داد.

 

ارسال نظر