قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۳ تیر ۱۴۰۲/ رونق به بازار خودرو بر می‌گردد؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۴/۲۳ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۵۷۴
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۳ تیر ۱۴۰۲/ رونق به بازار خودرو بر می‌گردد؟+ جدول قیمت‌ها

در هفته‌ای که گذشت قیمت خودرو روند کاهشی داشت اما دیروز قیمت‌ها در بازار به ثبات رسید. امروز هم بازار تعطیل است و تغییری در قیمت‌ها رخ نداده. برای مشاهده هر گونه تغییری در بازار خودرو باید منتظر آغاز هفته کاری جدید بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، این ثبات نتیجه توقف یک بازار کاملاً نزولی است. به ویژه اینکه پس از اعلام قیمت‌های مصوب شورای رقابت و همچنین ثابت ماندن قیمت دلار، خودروهای مونتاژی چاره‌‌ای جز کاهش قیمت نداشتند.

قیمت روز خودروهای داخلی در بازار آزاد

به گزارش وبسایت کارنامه، بازار خودرو و به ویژه بازار خودروهای داخلی شاهد هیچ‌گونه تغییر قیمتی نبود. ثبات قیمت‌ها در بازار خودروی داخلی دیروز و امروز به حدی بود که حتی محصولاتی مثل انواع پراید یا پژو 206 تیپ 2 که پرفروش‌ترین محصولات بازار هستند، نیز نوسانی را  تجربه نکنند.

قیمت پراید 131 که از آن به عنوان اقتصادی‌ترین سدان بزار خودرو هم یاد می‌شود امروز بدون هیچ نوسانی 320 میلیون تومان بود.

پراید 111 که عنوان محبوب‌ترین مدل پراید در ایران را کسب کرده است با 10 میلیون تومان اختلاف قیمت نسبت به مدل دیگر خود با قیمت 330 میلیون تومان در بازار امروز خودروهای داخلی حضور پیدا کرد.

پژو 206 تیپ2، اقتصادی‌ترین محصول ایران خودرو و رقیب دیرینه محصولات اقتصادی سایپا نیز امروز هیچ‌گونه اختلاف قیمتی را تجربه نکرد و با قیمت 505 میلیون تومان در بازار آزاد عرضه شد.

جدول قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۲۳ تیر ۱۴۰۲

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی در بازار آزاد

بازار خودروهای مونتاژی این هفته امواج و تلاطم‌های بسیاری را از سر گذراند تا سر انجام در ایستگاه آخر با طرح‌های فروش بهمن موتور و مدیران خودرو، تعداد کثیری از مشتریانی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند تصمیم گرفتند تا سرمایه خود را در همین بازار نگه دارند و به سوی بازار خودروهای دست‌دوم یا بازارهای دیگر نبرند.

بازار خودروهای مونتاژی پس از ریزش‌های متعدد در این هفته، سرانجام با مانع ثبات و رکود مواجه شد تا در روزهای پنجشنبه و جمعه این بازار شاهد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در هیچ خودرویی نباشد.

ام‌وی‌ام X۲۲ Pro IE، کراس‌اوور محبوب مدیران خودرو بدون هیج نوسان و تغییر قیمتی امروز با قیمت 990 میلیون تومان در بازار آزاد عرضه شد.

لاماری ایما، پس از مشخص شدن قیمتش توسط شورای رقابت به روند ریزشی ‌خود با سرعت بیشتری ادامه داد و در نهایت امروز با قیمت یک میلیارد و 98 میلیون تومان در بازار حضور پیدا کرد.

جک J۴، اقتصادی‌ترین سدان مونتاژی بازار نیز پس از کاهش قیمت حدود 50 میلیون تومانی از آغاز هفته، امروز جمعه با قیمت 750 میلون تومان در بازار عرضه شد.

جدول قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۲۳ تیر ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آتی

مطابق با نظر برخی کارشناسان در هفته بعد می‌توان انتظار رونق بیشتری را از بازار خودرو داشت، چراکه با آغاز طرح‌های فروش خودروهای مونتاژی توسط مونتاژکاران، عرضه خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها افزایش می‌یابد و احتمالاً بازار کاهش قیمت را با شیب بیشتری تجربه می‌کند. در نتیجه، این کاهش قیمت و افزایش عرضه می‌تواند خریداران واقعی را به خرید در چنین بازاری ترغیب کند.

 

ارسال نظر