واردات کامیون و اتوبوس کارکرده تصویب شد

۱۴۰۲/۰۴/۲۲ - ۰۲:۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۱۰۴۷۵

سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر ۵ سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دو جلسه اخیر هیات دولت، گفت: مطابق دستورالعمل هیات وزیران، عوارضی بر صادرات مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی مقرر شد ولی صددرصد آن می‌تواند در اختیار آن همان مجموعه‌ها قرار می‌گیرند به شرطی که در حوزه تحقیق و توسعه برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده استفاده شده در اختیار شرکت‌های دانش بنیان داخلی قرار دهند.

در واقع این مجموعه‌ها هزینه تحقیق و توسعه کنند و با شرکت‌ها ی دانش بنیان همکاری کنند تا مشوقی باشد برای همکاری این مجموعه‌ها با نخبگان. وی افزود: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر 5 سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد تا کمک کند به کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و سوانح جاده‌ای.

بهادری جهرمی افزود: امروز همچنین آیین‌نامه اجرایی یکی از تکالیف بودجه امسال برای کاهش هدر رفت گازهای مشعل و گازهای سراسری طبیعی مصوب شد. مقرراتی تعیین شد تا بتوان منابعی به ویژه از محل صرفه جویی هدایت گازهای مشعل برای جایگزینی بخاری‌ها و آبگرمکن‌های خانگی به ویژه در مناطق محروم، مناطق سردسیر و دهک‌های پایین جامعه تا با برچسب‌های انرژی بهتری این بخاری‌ها تامین شود. سخنگوی دولت ادامه داد: آیین‌نامه ساماندهی سکونت‌های غیررسمی در محدوده یا خارج شهرها به تصویب هیات وزیران رسید. منابعی پیش بینی شد تا زیرساخت‌های این مناطق توسعه یابد و از محرومان این مناطق حمایت شود.

 

ارسال نظر