تهران بیش از 8 هزار مدرسه ناایمن دارد

۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۱۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۹۰۵
تهران بیش از 8 هزار مدرسه ناایمن دارد

حمیدرضا خان‌محمدی در نشست خبری همایش ملی تکریم خیرین مدرسه ساز کشور، اظهار کرد: قوی‌ترین ردیف بودجه ما مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین است که ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سخنان ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین مدرسه ساز، افزود: حاصل بحث مولد سازی در آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین مصرف می‌شود. امیدواریم این امر در دولت سرعت گیرد و زودتر از این محل منابعی را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین داشته باشیم.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه سال گذشته تعهدات خیرین به دو برابر افزایش یافته و از عدد ۳۴۰۰ به ۷ هزار رسیده است، توضیح داد: مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی به ۱۹.۲ درصد رسیده است. در مهر ۱۴۰۲ با جمع آوری کانکس‌ها، ۷۴۹ مدرسه تحویل داده می‌شود و در برنامه داریم تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ کانکس‌های مستقل بالای ۱۰ دانش آموز را ساماندهی کنیم.

خان محمدی با بیان اینکه ۵۰ درصد از کلاس‌ها با مشارکت خیرین ساخته می‌شود، تصریح کرد: سال ۵۷ تا ۷۵ در کل خیرین ۳۹ هزار کلاس درس ساختند و پس از تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز، تا کنون ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است. ۸۹۷۸ پروژه نیمه تمام فعال در قالب ۴۵ هزار کلاس درس داریم که تعداد ۲۵۲۴ مورد این پروژه‌ها مربوط به پروژه‌های نیمه تمام خیرین می‌شود. ۱۲۰۰ پروژه آغاز شده است. از پروژه‌هایی که در دست احداث است نیز ۸۸۸ پروژه مربوط به تخریب و مقاوم سازی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در بخش دیگر سخنان خود درباره کلاس‌های نا ایمن شهر تهران نیز آماری ارائه داد و گفت: ۸۸۰۰ کلاس نا ایمن در شهر تهران داریم، منابع ما باید افزایش یابد. ما خود از بحث تحریم‌ها شاکی هستیم که نمودش در آموزش و پرورش هم هست. در تهران تراکم بالای مدارس را داریم که در برخی مناطق این تراکم بیشتر است. حتی ممکن است در بازار آهنگران مدارسی داشته باشیم. در تهران اگر بخواهیم مدرسه‌ای را تخریب کنیم با تراکم مازاد بر مازاد مواجه می‌شویم.

ارسال نظر