۱۴۷۰ نوع مواد مخدر در جهان وجود دارد

۱۴۰۲/۰۴/۱۴ - ۱۷:۳۰:۱۶
کد خبر: ۲۰۹۸۸۹
۱۴۷۰ نوع مواد مخدر در جهان وجود دارد

محمد جمالو در مورد علل بررسی وجود ۴۰۰ نوع مواد مخدر در کشور و قبح زدایی مصرف آن بیان کرد: تجارت سیاه مواد مخدر تجارتی پر سود و هزاران میلیارد تومانی در کل دنیا است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مافیای مواد مخدر برای اینکه بتوانند افراد بیشتری را آلوده کنند تلاش کرده‌اند طی سالیان گذشته با اسامی جذاب برای جوانان و زنان، مواد مخدر توزیع کنند.

 افزایش ۳۰درصدی مصرف مواد مخدر در جهان

جمالو تصریح کرد: ‌مصرف مواد مخدر بر اساس اعلام سازمان ملل یک اپیدمی غیرعادی است که بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند و بر اساس گزارش‌های بین المللی نسبت به سال پایه ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور تلاش و جانبازی‌های زیادی برای کشور صورت گرفته و حدود ۴ هزار شهید تقدیم شده است گفت: ‌ ایران توانسته در طول این سال‌ها رکورد کشف مواد مخدر را در دنیا بشکند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: اگر خانواده‌ها می‌خواهند در جهت کاهش گرایش فرزندان خود به مصرف مواد مخدر اقدامی انجام دهند باید از خود بپرسند که فرزند من الان کجاست؟ دوستان او چه کسانی هستند؟ و تربیت فرزند خود را بر اساس الگوهای متعادل فرزند پروری انجام دهند.

ارسال نظر