تکذیب درگیری در مرز ایران و افغانستان

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ - ۱۳:۲۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۹۷۵۴
تکذیب درگیری در مرز ایران و افغانستان

به دنبال انتشار تصاویری از چندین جسد بر زمین افتاده در فضای مجازی، این ادعا مطرح شد که اجساد مذکور متعلق به چندین پناهجوی افغانستانی است که در حین عبور غیرمجاز از مرز ایران و در درگیری با مرزبانی کشورمان کشته شده‌اند. موضوعی که سرهنگ رضا شیراوژن، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا  قویا آن را تکذیب کرده است.

به گزارش ایسنا، او در این‌باره گفت: تصاویری که تحت عنوان درگیری با اتباع افغانستانی و کشته شدن برخی از آنان در حین عبور غیرمجاز از مرز ایران منتشر شده به هیچ عنوان صحت نداشته و مرزبانی فراجا قویا چنین موضوعی را تکذیب می‌کند. این اقدام صرفا شیطنت رسانه‌های معاند است و واقعیت ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا افزود:‌ در روزهای گذشته حتی هیچ مورد درگیری مسلحانه‌ای نیز در مرزهای مشترک ایران و افغانستان رخ نداده است.

شیراوژن با بیان اینکه مرزبانی با عابران غیرمجاز مرزی درگیر نمی‌شود، اظهارکرد:‌ مرزبانان با متجاوزان مرزی و گروهک‌های اشرار و قاچاقچیان درگیر می‌شود که در چند روز اخیر خوشبختانه آرامش خوبی در مرزها حاکم بوده و چنین مواردی را هم نداشتیم. اتفاقا مرزبانی برای پناهجویان و عابران مرزی که به شکل غیرقانونی وارد خاک کشورمان می‌شوند، کمپی را ایجاد کرده و چندین دستگاه آمبولانس را هم برای آنان در نظر گرفته‌ایم تا اگر دچار مشکلی شدند به آنان امدادرسانی شود.

وی از مردم خواست که اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کنند و به شایعات و مواردی که در رسانه‌های معاند یا بی‌نام و نشان مطرح می‌شود، توجه نکنند.

ارسال نظر