لیست خودرو‌های وارداتی به‌روز شد/ کدام خودروها به فهرست واردات اضافه شدند؟

۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۲۹۷
لیست خودرو‌های وارداتی به‌روز شد/ کدام خودروها به فهرست واردات اضافه شدند؟

با ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷، اخبار ضدو نقیض درمورد لغو این قانون همواره مطرح بود. اما از سال ۱۴۰۰ به‌طور پیوسته، اخبار مربوط به آزادسازی واردات مخابره شد. اما حال به‌نظر می‌رسد که موضوع واردات نهایی شد و حداقل ۲۳ محصول در لیست خودرو‌های وارداتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، همچنین طبق مصاحبه‌ای که اخیراً با رشیدی کوچی، نماینده مجلس داشته، احتمال دارد که سقف واردات از ۲۰ هزار دلار به ۳۰ هزار دلار افزایش یابد؛ بنابراین با افزایش سقف واردات، احتمالاً تعداد خودرو‌های وارداتی بیش‌از این خواهد بود.

از سوی دیگر، واردات خودرو‌های کارکرده نیز قطعی شده، اما به‌دلیل این‍که لایحه آن اخیراً به تصویب مجلس رسیده، شرایط و مدل‌های این خودرو‌ها مشخص نیست. البته که احتمال می‌رود اکثر خودرو‌های وارداتی کارکرده، با مدل‌های تویوتا، هیوندای و کیا وارد شود.

بر اساس اخبار منتشره تا تاریخ ۵ تیر ماه، تا به‌حال ۷ مورد افزایش در لیست واردات خودرو به‌چشم می‌خورد. البته لازم به‌ذکر است که هنوز هم لیست فوق قطعی نبوده و درحال به‌روزرسانی است.

لیست خودروهای وارداتی به تفکیک شرکت‌های واردکننده

کامل‌تر شدن لیست خودروهای وارداتی

همچنین واردات محصولات تویوتا نیز قطعی بوده، اما فعلاً مدل‌های دقیق وارداتی از این شرکت اعلام نشده و بنابراین در فهرست بالا به‌چشم نمی‌خورد.

به‌روزرسانی که فهرست بالا تجربه کرده، شامل زوتی DL۵ پارس خودرو (یا همان DL۵) و ۶ مدل از خودرو‌های هیوندای و بی‌ام‌و بوده که شرکت واردکننده آن‌ها فعلاً مشخص نیست. تا به‌حال واردات یک مدل از BMW با نام ۱۶۶i و هیوندای النترا، اکسنت، کرتا، توسان و کونا قطعی شده است.

 

ارسال نظر