افزایش ۵ برابری ظرفیت مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب

۱۴۰۲/۰۴/۰۵ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۲۰۸
افزایش ۵ برابری ظرفیت مراکز نگهداری  درمان و کاهش آسیب

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۵ برابری ظرفیت مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ در پایتخت خبر داد. اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در محل مرکز بازپروری مهر سروش (مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶) گفت: شهدای مبارزه با مواد مخدر امنیت را به جامعه بخشیدند و درود بر روح پرفتوحشان می‌فرستیم و یاد آنها را گرامی می‌داریم. او‌افزود: بدون کمک خیرین و فقط با اعتبارات دولتی راه‌اندازی مراکز این‌چنینی امکان پذیر نیست و زحمات آنها را ارج می‌نهیم. مقابله با مواد مخدر مسوولیت اجتماعی است و همه در آن نقش داریم. اسلام برای حفظ جان انسان‌ها ارزش والایی قائل است و چرا که نجات یک انسان در اسلام به مثابه نجات جامعه است.

مومنی اظهارداشت: مجمع خیرین یاریگران راه زندگی در ۱۵ استان راه‌اندازی شد و ابتدا تصور نمی‌شد استقبال از این مجمع و مشارکت در آن زیاد باشد. او خاطرنشان کرد: ساخت مراکز درمانی، مدرسه، مراکز ورزشی با کمک خیرین سال‌ها اتفاق افتاده ولی در این حوزه همت کمتر بود و خدا را شکر اکنون خیرین و مردم نوع دوست همکاری بسیار خوبی دارند. اوایل سال ۹۸ این مرکز کلنگ زنی و در کمترین زمان راه‌اندازی شد و خیرین مشارکت در تجهیز و … داشتند. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: در این مرکز بالای ۲۰۰۰ نفر مددجو در فواصل مختلف درمان شده‌اند و سال ۹۷ کل ظرفیت نگهداری معتادین ۴۲۰۰ نفر بود ولی امروز به همت دستگاه‌ها به ۲۰ هزار نفر رسید و ۵ برابر شد. شهرداری، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و… در زمینه درمان و نگهداری معتادین همکاری داشته‌اند.

مومنی گفت: باز هم نیاز به این مراکز است یکی برای افزایش کیفیت‌ها در ارایه خدمات و درمان اثربخش بیشتر و دیگری مساله توانمندسازی که باید ارتباط دایمی مددجویان بعد از مرخص شدن از این مرکز با مجموعه باشد. او خاطرنشان کرد: توانمندسازی و اشتغال مددجویان بسیار حائز اهمیت است و حلقه مفقوده‌ای محسوب می‌شود که ممکن است سبب بازگشت فرد به چرخه اعتیاد ‌شود. با یک بخشنامه دولتی نمی‌توان همه این افراد را شاغل کرد و جامعه و خیرین نقش موثری در این راستا دارند.

 

ارسال نظر