پایان حفاری تونل بزرگ گورمیزه در محور اردل - دوپلان

۱۴۰۲/۰۴/۰۵ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۱۹۹

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از تعهدات راه و شهرسازی در سفر ریاست‌جمهوری به استان در برابر اختصاص اعتبار، اتمام حفاری تونل و احداث پل‌ها در این مسیر بود که طی روزهای اخیر کار حفاری تونل بزرگ گورمیزه پایان یافت و امیدواریم در ادامه با تأمین اعتبار مناسب، پوشش تونل‌ها، احداث پل‌های مسیر و روسازی انجام و پروژه به بهره‌برداری برسد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در جریان تور بازدید خبرنگاران از روند احداث مسیر و تونل گورمیزه، اظهار کرد: طول جاده اردل به دوپلان حدود ۱۵ کیلومتر است و در این مسیر چهار تونل قرار دارد که بزرگ‌ترین تونل حدود ۱۶۶۰ متر است، همچنین سه تونل‌ ۵۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ متری نیز در مسیر وجود دارد که در سنوات گذشته حفاری شدند. وی ادامه داد: در سال‌ ۱۳۹۸ قرارداد احداث تونل گورمیزه با یک شرکت دولتی منعقد شد و عملیات اجرایی تونل از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و انتهای سال ۱۳۹۹ با سفر رییس مجلس شورای اسلامی و بازدید از پروژه گورمیزه، مقرر شد تأمین اعتبار مناسبی برای پروژه انجام شود. مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهور به استان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه گورمیزه اختصاص پیدا کرد، افزود: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم حدود ۴۰۰ متر حفاری در این پروژه انجام شده بود اما درحال حاضر حفاری کل ۱۶۶۰ متر تونل صورت گرفته است. 

مقصودی اضافه کرد: تونل گورمیزه بعد از تونل چری بزرگ‌ترین تونل استان است و برای شهرستان اردل بسیار حیاتی است؛ چراکه در مسیر شهرکرد به سمت بازفت و مسجدسلیمان یکی از محورهای موجود به سمت شهرستان اردل محسوب می‌شود و به‌نحوی به عنوان یک زیرساخت مهم، این شهرستان را از بن بست خارج خواهد کرد. وی یادآور شد: محور کارون چهار ارتباط مرکز استان و شهرستان کیار و اردل به سمت شهرستان ایذه در استان خوزستان را برقرار می‌کند که در ابتدای انقلاب اسلامی ساخته شده و نقاط متعدد پرحادثه مانندگردنه باجگیران و گردنه دوپلان در این محور وجود دارد اما پروژه گورمیزه مسیر ارتباطی با خوزستان را کوتاه کرده و همچنین رفع نقاط حادثه‌خیز را در پی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با توجه به افزایش ترافیک از سمت شرق به غرب چهارمحال و بختیاری، پیش‌بینی می‌شود محور اردل_دوپلان و تونل گورمیزه به یکی از محورهای پرتردد در استان تبدیل شود؛ بر همین اساس با توجه به اینکه شروع پروژه از شهر اردل است و ترافیک باید از معابر شهری عبور کند، در سال گذشته مجوز احداث چهارخطه ورودی شهرستان اردل و کمربندی اردل نیز مصوب شده است. مقصودی با بیان اینکه پروژه تونل گورمیزه یکی از پروژه‌های مهم و استراتژیک استان است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های راهسازی از جمله پروژه‌های پرهزینه هستند و براساس برآوردهای صورت گرفته، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه مورد نیاز است که این موضوع در سفر دوم رییس‌جمهور به استان پیگیری خواهد شد. 

 

ارسال نظر