سکه و طلا همچنان در مسیر ریزش قیمت

۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - ۰۱:۴۷:۱۹
کد خبر: ۲۰۹۰۱۴

در هفته‌ای که گذشت، همسو با کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی و نوسان کاهشی نرخ ارز در داخل، قیمت سکه و طلا نیز در بازار داخلی با کاهش همراه شده و همچنان روند نزولی خود را ادامه داده است؛ سکه جایگاه خود را در کانال ۲۸ میلیون تومان حفظ کرده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به ابتدای هفته ۳۳ هزار تومان ارزان شده که رقم قابل توجهی است.

بیش از یک ماه و نیم است که بازار سکه و طلای داخلی روند نزولی قیمت‌ها را پیش گرفته و همچنان کاهشی جلو می‌آید؛ با آرام شدن بازار ارز در داخل، بازار سکه و طلا نیز آرام گرفته و دیگر از نوسانات افزایشی در بازار خبری نیست.

بازار جهانی طلا نیز که گاهی در مقاطعی طی این مدت تغییر مسیر داده و میل به صعود داشته، این هفته آرام بوده و روندی کاهشی را ثبت کرده است؛ به‌گونه‌ای که هر اونس طلای جهانی در یک هفته اخیر کاهش ۳۹ دلاری داشته و از ۱۹۵۹ دلار در ابتدای هفته به ۱۹۲۰ دلار در پایان هفته کاهش پیدا کرده است. 

همسو با افت بهای جهانی طلا و همچنین ثبات نسبی و نوسان‌های کاهشی نرخ ارز در بازار داخل، بازار سکه و طلای داخلی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کاهشی رقم خورده است؛ بازار در ثبات و آرامش نسبی قرار دارد و خبری از هیجانات کاذب در بازار نیست.

براساس آخرین معاملات انجام شده در روز پنجشنبه  در بازار سکه و طلا که توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت از ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۲۸ ملیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه‌های تمام طرح قدیم نیز به همین میزان افت قیمت را تجربه کرده و هفته را با بهای ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به پایان رسانده است؛ در ابتدای هفته‌ای که گذشت، سکه‌های طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

به این ترتیب نیم سکه و ربع سکه در یک هفته اخیر ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. نیم سکه از ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز از ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده است. سکه‌های یک گرمی نیز که در ابتدای هفته شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت، در آخرین معاملات روز گذشته به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و همانطور که اشاره شد، ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

در این هفته، هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز با کاهش ۱۴۱ هزار تومانی از ۱۰ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان به ازای هر مثقال در آخرین معاملات پایانی هفته رسیده است.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار نیز در این هفته ۳۳ هزار تومان افت بها داشته و دو میلیون و ۳۲۲ هزار تومان در پایان هفته به ازای هر گرم دادوستد شده است؛ این در حالی است که ابتدای هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله می‌شد.

در حال حاضر هر قطعه سکه نیز دارای پنج میلیون و ۹۰ هزار تومان حباب است.

 

ارسال نظر