معافیت مالیاتی برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی تصویب شد

۱۴۰۲/۰۴/۰۱ - ۰۲:۰۴:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۸۸۳
معافیت مالیاتی برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی تصویب شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از معافیت مالیاتی کسب‌و‌کارهای اینترنتی خبر داد. به گزارش مهر، عیسی زارع‌پور در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به مصوبه‌ای جهت تسهیل فعالیت در سکو‌ها و پلتفرم‌های داخلی گفت: در دولت تسهیل کسب‌و‌کار‌های اینترنتی را داشتیم که بر اساس آن کسب‌و‌کارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند و اظهارنامه مالیاتی امضا نکرده‌اند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در مهاجرت کسب‌و‌کارهای اینترنتی از سکوهای خارجی به سکوهای داخلی وجود داشت این بود که در آنجا مالیاتی پرداخت نمی‌کردند و وقتی به سکوی داخلی مهاجرت می‌کردند نیاز به پرداخت مالیات بودند در این راستا دولت تسهیلاتی فراهم و معافیت مالیاتی را برای کسب‌و‌کارها تصویب کرد.

زارع‌پور گفت: کسانی که اظهارنامه مالیاتی و کسب‌و‌کار فیزیکی و مجازی دارند در صورتی که صورت‌های مالی‌‌شان را در کسب‌و‌کار بر خط و کسب‌و‌کار غیر بر خط جدا کنند، آن بخش از فعالیت شأن که در سکوهای اینترنتی خرید و فروش داخلی انجام می‌شود مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد که اتفاق بزرگی برای رونق کسب‌و‌کارهای اینترنتی بر بستر سکوها و پلتفرم‌های بومی است. وی همچنین در خصوص برنامه صنعت فضایی کشور گفت: ما برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور را سال گذشته در شورای عالی فضایی تصویب کردیم و آقای رییس‌جمهور آن را ابلاغ کرد. بر اساس آن در برنامه هفتم توسعه بندهایی پیشنهاد کردیم که الزامات قانونی لازم برای تحقق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور در آن 

پیش بینی شود، امیدواریم این صنعت تقویت شود تا زیر ساخت‌های حقوقی لازم برای برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور را هم داشته باشیم.

   شبانه‌روز برای افزایش سرعت اینترنت  تلاش می‌کنیم

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه روزی جهت افزایش سرعت اینترنت گفت: در طرح فیبر نوری در حال حاضر حدود ۳ و نیم میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند که بنابراین سرعت اینترنت در شهرهایی که سرویس فیبر نوری ارایه شده به هزار مگا بیت بر ثانیه رسیده و در حال حاضر میانگین سرعت ۱۲ مگابیت بر ثانیه است. وی افزود: در حال حاضر فیبر نوری در بیش از ۱۰۰ شهر شروع شده که تلاش می‌شود تا آخر سال ۸ میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات گفت: ما شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم، زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد. زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص طرح فیبر نوری، گفت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد سرعتی که در حال حاضر حدود ۱۰ مگابیت در ثانیه است. وی افزود: در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان سال حداقل بخشی از شهرها تحت پوشش قرار بگیرند.

زارع‌پور اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب‌و‌کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب‌و‌کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب‌و‌کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد. وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه هیات دولت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه آن دسته از کسب‌و‌کارهای اینترنتی کتاب‌ها که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند از معافیت مالیاتی برخوردار شده و امکان خوبی است برای فعالیت کسب‌و‌کارهایی که در صفحه‌های داخلی فعالیت کنند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب‌و‌کارهای داخلی از سکوهای داخلی به سبک‌های خارجی به دلیل پرداخت مالیات گفت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب‌و‌کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب‌و‌کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب‌و‌کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد. زارع‌پور تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب‌و‌کارها در بستر فضای مجازی دانست. وزیر ارتباطات در خصوص صنعت فضایی کشور، گفت: برنامه ۱۰ ساله صنعت فضای کشور را سال گذشته تصویب کردیم و اوایل سال جاری رییس‌جمهور آن را ابلاغ کرد.

وی افزود: طبق برنامه ۱۰ ساله در برنامه هفتم توسعه ضمانت قانونی برای تحقق برنامه دستگاه فضایی کشور را مد نظر قرار دادیم تا ان‌شاءالله با همکاری مجلس بتوانیم ساختار حقوقی و قانونی لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کنیم. زارع‌پور در خصوص برنامه‌های وزارت ارتباطات برای سهولت سفر زائران اربعین، اظهار داشت: ستاد برگزاری اربعین را در وزارتخانه تشکیل داده‌ایم و در تلاش هستیم بسته خدمات فناورانه را برای زائران اباعبدالله‌الحسین علیه السلام فراهم کنیم. وزیر ارتباطات تاکید کرد: با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می‌کنیم تا خدمات بهتری را به مردم عزیزمان ارایه کنند. همچنین در تلاش هستیم بسته‌های رومینگ مناسب‌تری را نسبت به سال گذشته برای زائران فراهم کنیم.‌

 

ارسال نظر