وام ساخت مسکن افزایش یافت

۱۴۰۲/۰۳/۳۰ - ۱۰:۰۸:۰۸
کد خبر: ۲۰۸۷۴۱
وام ساخت مسکن افزایش یافت

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  از افزایش سقف میزان تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان می‌سازند، خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:‌ « باتصویب شورای پول واعتبارمیزان تسهیلات ساخت مسکن به صورت صنعتی ودانش بنیان 35 درصد افزایش پیداکرد‌.»

به گزارش تسنیم، پیش از این برای 12 شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین هم استفاده کنند، 600 میلیون تومان به ازای هر واحد بود. با توجه به افزایش 35 درصدی سقف تسهیلات،‌به این ترتیب برای 12 شهر ذکر شده وام به 810 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

با توجه به افزایش وام نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان برای سراسر کشور، این احتمال وجود دارد افزایش 35 درصدی اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی فقط مختص به شهرهای اشاره شده نبوده و برای کل کشور باشد.

قبل از این به سازندگان غیرحرفه‌ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، 550 میلیون تومان تسهیلات به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود. بر این اساس در شهرهای مذکور، به سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین ساختمانی استفاده نکنند، 500 میلیون تومان و به سایر سازنده‌ها نیز 450 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده ساخت پرداخت می‌شود.

در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات به ترتیبی که برای سازندگان گروه اول اعلام شد، با مبالغ 500میلیون تومان، 450 میلیون تومان، 400 میلیون تومان و 350 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی قابل پرداخت است. در شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات در چهار حالت ذکرشده به ترتیب 450 میلیون، 400 میلیون، 350 میلیون و 300 میلیون تومان است.

ارسال نظر