عرضه خودرو در بورس کالا غیرقانونی است

۱۴۰۲/۰۳/۲۹ - ۱۱:۵۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۸۶۸۰
عرضه خودرو در بورس کالا غیرقانونی است

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره تخطی خودروسازان از دستورالعمل‌های شورای رقابت گفت: از لحاظ قانونی باید تمام افراد از دستورالعمل‌ها تمکین کنند و قانون پشتیبان این موضوع است. شورای رقابت باید درباره این موضوع همراهی کند و قیمت گذاری در این شورا باید صورت گیرد و عرضه در بورس کالا وجاهت قانونی ندارد، ما در کمیسیون اصل نود این موضوع را بررسی کردیم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: اگر روند عرضه خودرو در بورس کالا ادامه داشته باشد محاسنی دارد و اگر در قالب قانون قرار گیرد طوری که طرحی ارائه و در جلسه سران سه قوه مصوب شود مسیری مجزا دارد، اما عرضه شدن خودرو‌ها بدون نگاه به قیمت گذاری توسط شورای رقابت مشکلاتی را ایجاد می‌کند و این امر غیر قانونی است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عرضه خودرو در بورس کالا محاسنی دارد، بررسی و تلاش می‌کنیم در کمیسیون و مجلس مسیری را برای این امر ایجاد کنیم.

پژمانفر در پاسخ به این سوال که کمیسیون اصل نود مجلس به عنوان نهاد ناظر چه اقدامی درباره عرضه 600 خودروی دیگنیتی پرستیژ در بورس کالا انجام داده است، گفت: عرضه این خودرو‌ها در بورس کالا عملی غیر قانونی بوده و با افرادی که این عمل را انجام داده اند قانون آن را تخلف میداند و شرکتی که اقدام به این امر نموده، بهمن خودرو یا هر شرکت دیگری باید پاسخگو باشد.

وی افزود: کمیسیون اصل نود مجلس موضوع عرضه خودرو در بورس را از لحاظ فرایندی عمل بدی نمی‌بیند، اما در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا، کاری غیر قانونی است.

ارسال نظر