کاهش ادامه‌دار قیمت مسکن در خرداد ۱۴۰۲/ قیمت آپارتمان‌های مسکونی ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان کاهش یافت+ جدول

۱۴۰۲/۰۳/۲۷ - ۱۸:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۵۲۲
کاهش ادامه‌دار قیمت مسکن در خرداد ۱۴۰۲/ قیمت آپارتمان‌های مسکونی ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان کاهش یافت+ جدول

بازار مسکن در اولین روز هفته به مسیر افت قیمت که از ابتدای خردادماه آغاز کرده بود ادامه داد. بررسی فایل‌های عرضه شده نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهادی همچنان رو به پایین است و در مقایسه با هفته قبل تا ۵ درصد افت کرده است. در هفته‌های اخیر نیز برخی فروشندگان پول لازم قیمت‌ها را تا ۲۵ درصد پایین آورده بودند.

به گزارش ایسنا، تا ماه گذشته به ندرت می‌شد فایل‌هایی با نرخ پایین‌تر از ۲ میلیارد تومان در بازار مسکن شهر تهران پیدا کرد. اما در حال حاضر قیمت بسیاری از واحدهای کوچک متراژ به کانال یک میلیارد تومان رسیده و در مناطق جنوبی تهران می‌توان آپارتمان‌هایی در محدوده قیمتی ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان خریداری کرد.

جدول نرخ پیشنهادی مسکن در تهران خرداد 1402

آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند در هفته‌های گذشته نسبت به ادامه ثبات اقتصاد کلان و کاهش نرخ ارز تردید وجود داشت. اما به تدریج تمایل برای فروش افزایش یافته است. در مقابل به دلیل انتظارات کاهشی برای آینده بازار مسکن میلی برای خرید ندارد. این موضوع، کفه ترازو را به نفع مشتریان بالقوه‌ی بازار تغییر داده است.

به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از عوامل به روند کاهشی بازار مسکن انجامیده است. از جمله این دلایل می توان به افت قیمت ارز، طلا و خودرو و بازارهای موازی اشاره کرد. دولت و مجلس نیز با همفکری یکدیگر طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
25
قیمت مسکن حالا حالاها باید بیاد پایین چون بی‌دلیل رفت بالا و عده‌ای دلال و بنگاه‌های املاک باعثش بودند. رفت بالا و هیچ کس هیچ کاری نکرد. همون‌طور که بی‌دلیل رفت بالا همون طور هم باید بیاد پایین.
ابراهیم
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
8
4
در مریخ قیمت واحد مسکونی ۵۰۰ الی یک میلیارد کاهش یافت!! بشتابید بریم عامو خودت یکی بخر
محمد
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
3
2
قیمتها باید نصف بشه... یعنی قیمت واقعی