این مکمل‌ها افسردگی را درمان می‌کنند

۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۲۱:۴۳:۳۴
کد خبر: ۲۰۸۳۹۲
این مکمل‌ها افسردگی را درمان می‌کنند

این مطالعه مقدماتی یکی از اولین آزمایش‌ها در یک جمعیت غربی است که هم تحمل خوب پروبیوتیک‌ها و هم اثرات مثبت بر سلامت روان در بزرگسالان مبتلا به افسردگی را نشان می‌دهد که در حال حاضر داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند. به گفته محققانی که این مطالعه را هدایت می‌کنند، نتایج پایه‌ای قوی برای بررسی بیشتر مزایای این مکمل غذایی پروبیوتیک برای بهبود از خلق و خو و سلامت روان در یک کارآزمایی بزرگ‌تر فراهم می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد میکروبیوتای روده (جامعه وسیع و پویا از میکروارگانیسم های ساکن در روده) نقشی در تنظیم خلق و خو دارد. این مطالعه یک مطالعه تصادفی دوسوکور و کنترل شده با دارونما بود که به عنوان یک کاوش اولیه در مورد اینکه آیا بهبود سلامت روده از طریق استفاده از پروبیوتیک ها، مکمل های حاوی باکتری های مفید، می تواند به عنوان یک مسیر جدید برای بهبود از خلق و خو و سلامت روان عمل کند، طراحی شد.

در این کارآزمایی آزمایشی، به ۴۹ بزرگسال مبتلا به اختلال افسردگی اساسی تشخیص داده شده و با پاسخ ناقص به داروهای ضد افسردگی تجویزی، مکمل پروبیوتیک ترکیبی ۱۴ سویه به طور گسترده در دسترس یا یک دارونما (۲۴ نفر که پروبیوتیک دریافت می کردند) ارائه شد. در طول هشت هفته، هر دو گروه بهبودی در علائم خود نشان دادند، اما بهبود بیشتر در گروه پروبیوتیک از هفته چهارم به بعد مشاهده شد. بهبودهای گزارش شده و معنی‌داری مشاهده شد که با مقیاس‌های استاندارد طلایی برای افسردگی و اضطراب مقایسه شد.

پروفسور جیمز استون، محقق ارشد این مطالعه که کار را در King’s IoPPN آغاز کرد و اکنون در دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس است، گفت: پاسخ غیر یا جزئی به داروهای ضد افسردگی مشکل بزرگی است و این مطالعه اولین گام مهم در بررسی پتانسیل درمانی پروبیوتیک ها به عنوان درمانی برای افسردگی است. ما دریافتیم که پروبیوتیک ها مکمل قابل قبول و قابل تحملی در افرادی هستند که قبلاً داروهای ضد افسردگی مصرف می کردند. این اکنون راه را برای مطالعاتی هموار می کند که ببینند آیا ما این اثرات مفید پروبیوتیک ها را بر افسردگی و اضطراب در جمعیت بزرگتری از بیماران می بینیم یا خیر.

دکتر ویکتوریا نیکولوا، اولین نویسنده این مطالعه از King’s IoPPN گفت: محور روده-مغز یک منطقه واقعاً جذاب و به سرعت در حال تکامل از تحقیقات میکروبیوم است. یافته های این مطالعه آزمایشی گام مهمی به جلو در درک ما از نقش پروبیوتیک ها در خلق و خو و سلامت روان است.

دکتر ریچارد دی، معاون امور پزشکی در ADM گفت: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تخمین زده می‌شود که 5 درصد از بزرگسالان از افسردگی رنج می‌برند و تعداد قابل توجهی از آنها به طور کامل به گزینه‌های درمانی استاندارد پاسخ نمی‌دهند. این کارآزمایی یکی از معدود مطالعات بالینی برای ارزیابی مزایای مکمل رژیم غذایی با پروبیوتیک ها در کنار داروهای استاندارد مراقبتی ضد افسردگی است. این نتایج هیجان انگیز به درک ما از ارتباط بین میکروبیوم روده و سلامت روان می افزاید.

ارسال نظر