اتفاقی نادر در بازار اجاره تهران؛ یک خانه ۵۰ متری به ۳۰ نفر اجاره داده می‌شود

۱۴۰۲/۰۳/۲۲ - ۱۵:۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۰۸۰۸۸
اتفاقی نادر در بازار اجاره تهران؛ یک خانه ۵۰ متری به ۳۰ نفر اجاره داده می‌شود

در جریان یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر، یکی از مشکلات شهر تهران، کودکان خیابان و کار آن عنوان شد. اما این تنها آمار عجیبی نبود که اعضای شورای شهر اعلام کردند.

به گزارش سازندگی، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از وجود بیش از ۳۷ خانه دودی در منطقه شوش تهران خبر داده و گفته در برخی از این خانه‌ها که متراژ آن بیش از ۴۰ تا ۵۰ متر هم نیست، حدود ۳۰ نفر سکونت دارند. ناصر امانی درباره این خانه‌ها از اصطلاح خانه دودی یاد کرده است. خانه‌هایی که در آن افراد به استعمال مواد مخدر مشغول هستند.

امانی همچنین گفته: ۶۰ درصد این ناحیه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده اما با این وجود، حضور اتباع بیگانه از مشکلات این منطقه بوده و ۵۰ درصد ساکنان اتباع بیگانه هستند. او با بیان اینکه اجاره واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری توسط ۳۰ نفر اجاره مسکن را به شدت افزایش داده است، یادآور شده: این افراد انواع امراض را وارد ایران و این محلات کرده‌اند و مردم نگران فرزندان خود هستند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: ۳۷ مورد از خانه‌های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند از سوی شهرداری شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در این محله شبانه زباله‌ها از زباله گردان خریداری می‌شود، گفته: باید فکر اساسی برای حل مشکل مردم این محله و سایر محلات مرکزی شهر تهران انجام دهند. امانی با بیان اینکه با ابلاغ ضوابط جدید از سوی شهرداری، نوسازی بافت فرسوده با شیب ملایمی در حال انجام است، یادآور شده: هزار و ۸۰۰ معبر بن‌بست در این ناحیه وجود دارد که ۳۰۰ معبر آن در محله شوش است.

او با بیان اینکه از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که برای تصویب لایحه راه‌اندازی سازمان اقامت پیگیری لازم را داشته باشند، تصریح کرده: تصمیم گیری جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر، پلمب دائمی و تخریب خانه‌های قرمز و دودی، تسهیل ضوابط نوسازی بافت فرسوده در پلاک‌های تجمیعی، انتقال اوراق فروشان به مجتمع خاوران، انتقال پسماند محله، تعیین تکلیف فروشگاه‌های شهر و روستا و رفاه از درخواست‌های مردم این محله است.

 

ارسال نظر