وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد

۱۴۰۲/۰۳/۲۱ - ۱۰:۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۰۷۹۶۷
وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد

روز نهم خرداد معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت که عباس علی‌آبادی - رئیس مپنا - به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش اکوایران، پس از آن علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز وزیر پیشنهادی برای وزارت صمت را معرفی کرد و از عباس علی‌آبادی، چهره شناخته‌شده حوزه صنعت، برای این وزارتخانه نام برد.

علی‌آبادی پس از آن به مجلس معرفی شده که چند هفته قبل رضا فاطمی امین وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت پس از حواشی زیاد از سوی نمایندگان مجلس برکنار شد. هرچند علی‌آبادی با کارنامه‌ای پررنگ در حوزه نیرو برای وزارت صمت معرفی شده، اما پس از تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، می‌تواند آخرین وزیر صمت باشد.

بر اساس این گزارش، احمد نادری عضو هیأت رئیسه در  نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 خرداد) مجلس شورای اسلامی نامه معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس را قرائت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً؛ در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدین وسیله جناب آقای دکتر عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به همراه مشخصات، سوابق و رئوس برنامه‌های ایشان جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم.

دوام توفیقات جنابعالی و همکاران محترمتان را از خداوند خواستارم.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور»

ارسال نظر